Jump to content

Kule mods/oppgraderinger/stæsj til din Focus


Spock

Recommended Posts

Det skader ikke å oppgradere Focusen litt - etter egen smak. Jeg har sans for enkle og rimelige mods som gjør bilen litt mer spennende. Her er noen oppgraderinger jeg er veldig fornøyd med.

 

Den første er veldig enkel - å sette inn pærer i lysholderne over beina på hver side. På min Trend var ikke dette standard - så pæreholderne var tomme :lol: skamme seg Ford! Først puttet jeg i noen ganske diskrete hvite led lys - men det ble for tamt - fikk i 7xled pærer - blå, da ble det bedre :)

IMG_8557web.jpg

 

 

Denne dingsen kom jeg over etter surfing på Ebay, veldig greit med lys rundt tenningsnøkkelen, blått selvsagt ^_^ ringen komm komplett med ledning og kontakt som passet for å koble den til kupelyset.

IMG_8552web.jpg

 

 

Den siste her fant jeg på et annet forum, før og etter bilde :)

IMG_8223web2.jpg

 

IMG_8553web.jpg

 

Så kom igjen og fortell om dine mods - håper på en del bra forslag og tips her i tråden :)

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har lys på vær side bake i min focus tipper disse blir byttet ut til turkis eller blå, har bestilt pedaler og ny antenne.

Ellers er biln min full av snacks ;)

Bra og morsom post dette.

Bilder kommer så snart jeg har stasjet på plass.

Link to comment
Share on other sites

Mulig dette ikke er noe nytt, men jeg kom over dette opplegget på ebay :

 

FordLogoLaser.jpg

 

FordLogoLaser-2.jpg

 

Fant ikke noe bilde som viser lysende Ford logo - så vi får godta BMW som eksempel :P

 

Er litt usikker på om det er kult eller ei :lol: Noen som har dette - eller har sett det montert?

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Så sånner på en annen norsk side, kosta 700 spenn ca. Vurderte faktisk å kjøpe sånner.

Kult eller ikke kult...hmmm

Syns det er litt kult så lenge logoen blir bra. er jo peanuts å montere.

Du får gi det en sjangs hvis det ikke var så dyrt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=b5eD3CGpPqU&feature=related

 

Det er jo rett å slett drit fett :D

Edited by Huti
Link to comment
Share on other sites

Jeg la inn en bestilling på et sett - er ikke sikkert det blir montert :lol:

 

Ja, så videoen nå - det var jo rett og slett rått :)

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Skal vi se.

 

Det begynte med å få lakkere alle sorte lister/dørhåndtak/spoiler.

Bak lamper byttet til lamper med LED samt hvite blinklys på skjermene og Xenon i hovedlys og tåkelys.

Sol film på alle rutene.

Etter å ha googlet en del satte jeg inn K&N filter dette fikset faktisk lugging ved pådrag rundt 2800rpm samt den ble bedre å starte å kjøre med.

Deretter kom senke sett (Eibach Pro) og 18" den gangen, "nå19".

Så fant jeg ut at bremser var fint å ha så da ble det slisset og borret skiver samt EBC grønn klosser rundt om.

 

Så er jo Radio byttet ut i en F20BT fra Pioneer, montert 15,4" skjerm i baksetet til ungene med trådløse hodetelefoner (ja det ble en fin ferie med bilen)

 

Min neste plan er å lydisolere etter Spock sin prosjekt tråd :) samt få inn noen nye høyttalere i dørene(Vurderer sub i reservehjulsbrønnen men er ikke sikker enda.

 

Bilder kan ses her

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

Skal vi se.

 

Det begynte med å få lakkere alle sorte lister/dørhåndtak/spoiler.

Bak lamper byttet til lamper med LED samt hvite blinklys på skjermene og Xenon i hovedlys og tåkelys.

Sol film på alle rutene.

Etter å ha googlet en del satte jeg inn K&N filter dette fikset faktisk lugging ved pådrag rundt 2800rpm samt den ble bedre å starte å kjøre med.

Deretter kom senke sett (Eibach Pro) og 18" den gangen, "nå19".

Så fant jeg ut at bremser var fint å ha så da ble det slisset og borret skiver samt EBC grønn klosser rundt om.

 

Så er jo Radio byttet ut i en F20BT fra Pioneer, montert 15,4" skjerm i baksetet til ungene med trådløse hodetelefoner (ja det ble en fin ferie med bilen)

 

Min neste plan er å lydisolere etter Spock sin prosjekt tråd :) samt få inn noen nye høyttalere i dørene(Vurderer sub i reservehjulsbrønnen men er ikke sikker enda.

 

Bilder kan ses her

 

Fine bilder i den tråden :)

 

Fint det fungerte på ferien - bestandig bra når oppgraderingene fungerer etter hensikten.

 

Hadde det vært fine veier og ingen fartshumper så kunne jeg tenkt meg senk og felger på min også.

 

Ny antenne vet ikke helt hvor kult det var, å dårlig bilde men dere skjønner tegninga

img2707hz.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ser jo kul ut - er det kun oppgradering for utseende, eller fungerer den bedre enn originalen?

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg montert samme pedaler som Spock tok ca 5 min å ser meget bra ut :)

 

Jeg har også skaffet meg et ganske så ekslusivt utstyr til Focusen:

 

IMG_8570web.jpg

 

IMG_8572web.jpg

 

Rett og slett ultrakul :lol:

Hvor har du fått disse fra?

Putter du de i sigarett tenner'n

Å

Viktigste av alt har de rød?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg montert samme pedaler som Spock tok ca 5 min å ser meget bra ut :)

 

 

Hvor har du fått disse fra?

Putter du de i sigarett tenner'n

Å

Viktigste av alt har de rød?

 

Kult at pedalene ble bra :)

 

Ja denne lille dingsen lades i sigarettenneren. Skal du ha med Ford logo så tviler jeg på om den finnes i rød. Men du finner nok en i rød uten logo:

 

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=rechargeable+torch+car+red&_sacat=0&_odkw=rechargeable+torch+car&_osacat=0

 

Her er min:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260601252103

 

legg ut link til det dere poster da :rolleyes:

kunne tenkt meg slik lommelykt og sånn lys når man åpner døren.

hehe, montere den i i bagasjeluka på mondisen slik at den lyser drit stort bakover :P

 

Jeg har ikke fått mine enda og vil derfor ikke anbefale noen selger. Men her er de:

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p4340.m570.l1313&_nkw=laser+logo+light&_sacat=0

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Biltema paraplyen, som synes på bildet lenger oppe, som viser belysningen i bagasjerommet, har fått reisepass. Har fått tak i en paraplax som har en flott Ford logo på - ja på trekket står det til og med Motorsport også.

 

IMG_8596web.jpg

 

 

Det ekslusive ligger i detaljene:

 

IMG_8598web.jpg

 

IMG_8594web.jpg

 

Bilen ble helt klart både sprekere og mer sporty når denne heftige oppgraderingen ble plassert i bilen :lol:

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Hehe går så Fort at du må ha fallskjerm for å stoppe ;)

Bestillte lykt idag ble blå med logo på.

Når det gjelder ford snacks så er ebay.co.uk meget bra.

Ellers finnes det en hel drøss med engelske sider som selger ford snacks

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mye kult Ford snacks som man jo bare må ha :wub:

 

Fikk en bag her om dagen:

 

IMG_8606web.jpg

 

Perfekt å ha kosedyrene i :lol: eller enda bedre - plassere førstehjelppute, slepetau, startkabler osv i - og få et ryddig bagasjerom :)

 

IMG_8608web.jpg

 

Bagen kom på ca kr 600,- med toll/mva - den er skikkelig solid og virker å være av veldig godt kvalitet - så er den jo fantastisk stilig også. Har sett den i rød og sort også.

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Postmannen kom med pakke her om dagen:

 

IMG_8615web.jpg

 

IMG_8616web.jpg

 

Ikke dumt å få med et passende bor. Kapslingen på lampene er av metall og virker veldig solid. Ledningene til hver lampe er på 140cm.

 

Her har jeg montert lampen i samme høyde som jeg vil få på bilen hvis jeg monterer de:

 

IMG_8618web.jpg

 

Diameteren er på ca 50cm. Logoen ser veldig bra ut, fine farger og brukbart skarp. De trekker heller ikke mye strøm, jeg målte ca 300mA, det blir mellom 3 og 4W per lampe.

 

Så får vi se om de blir montert - det er jo egentlig latterlig stilig :lol:

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...