Jump to content

Vanskelig å starte ved varm motor.


2.8i TIC

Recommended Posts

Noen som har forslag til hvorfor motoren er så vanskelig å få start på når den er varm. Ved kald motor starter den med en gang, men når den er varm kan jeg kinne i 5minutt før det skjer noe..

 

Gjelder 205 motor med grådyse oppsett..

Link to comment
Share on other sites

Sjekk blå føler på toppen, på xr4i´n min var det 4 knekte stempelfjærer som ga slike symtomer :(

 

Føleren er ny, egentlig er alle følere nye.. Ledningsnettet er nytt.. Alt av tenningsdeler er nytt..

 

 

prøv også å rense disse stikka som sitter på torpedoveggen å det stikke bak batteriet ;-)

 

Har ikke de stikke. Jeg har kun L6 hjerne, motorsport ledningsnett og org 2wd motor.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken chip har du? Er du sikker på at den gir nok bensin ved start når den er varm?

Du kan jo prøve å justere opp bensintrykket litt og se om den starter lettere da :) Viss du har bensintrykksmåler da.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hvilken chip har du? Er du sikker på at den gir nok bensin ved start når den er varm?

Du kan jo prøve å justere opp bensintrykket litt og se om den starter lettere da :) Viss du har bensintrykksmåler da.

 

Pukkerygg chip til grådyser..

Ja det kan jeg prøve på neste gang..

 

 

hører du att bensin pumpa slår inn ??? når den er varm ?

 

Ja du det kom jeg til å tenke på nå, når bilen er varm, så går ikke bensinpumpa når jeg setter tenningen på. Jeg må kinne litt så sette den i tenningspunkt igjen da går pumpa. Hmm hva kan styre dette da..?

Link to comment
Share on other sites

dårlig jord eller bare gammelt ledningsnett som har gort nytta si ;-) men bare lurer litt om bensin pumpa di starter etter att olje lampa har slukket hehe ;-)

den gjorde det på min gamle cosworth ser du ;-) noe eg aldrig fant ut av helt til eg ribba bilen og fant klem skader på ledningsnette og ledninger som nesten var av ;-)så når olje lampa slukket så fikk noe annet jord å bensin pumpene startet ;-) lever sitt eget liv disse bilene etter hvert

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...