Jump to content

2wd eksos ( blueflame ) på 4wd manifoil


VDtuning

Recommended Posts

Hei , jeg holder på å sette sammen en lat med 2wd cosworth motor med 4x4 eksosmanifoil og da blir det alt for trangt ved stabstag som dere sikkert vet , hva er trikset her får å få dette bra ?

Takker for alle innspill :)

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 4x4 manifoil og 2wd eksos (moongoose) på min cosworth. Gikk fint som snus det. God klaring mellom stabbstag og eksos. Men ser at eksosen kom litt lavere under bilen, så tipper det kommer litt lengre ned med 4x4 manifoil.

Jeg monterte cosw 4x4 stabstag på dohc 4x4'n min for en stund siden, og ser den "bøyen" som er på midten av stabstaget er noen cm lengre på cosw staget. Altså lengre ut fra senter av de store foringene sett fra siden.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Ok , så du mener stabstag til cosworth er annerledes utformet og dermed gir bedere plass til eksos . ?

Før sånn det er nå er det noe mellom 2-4 cm cadet ligger inntil for å si det sånn da ..

Har tenkt på sånne caster armer men må vell ha stabstag !?

Men er vel noen andre som har støtt på dette problemet som har noee enkle løsninger ?

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

samma her, 2wd eksos på 4wd manifold. på begge bilane, ikke noe problem i heletatt faktisk :) må justeres inn for og sitte perfekt, men omtrent bolt on.

 

Trenger ikke stabstag, om du kjører med stive nokk fjærer, men helt klart en fordel..

Kjører med comp struts på sedanen, så langt funker det kjempe greit uten stabstag, men det blir nokk ala ett wrc/grp a stag i løpe av vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...