Jump to content

Mondeo ST220


Stian MH

Recommended Posts

Jeg er litt inne på tanken om å kjøpe meg en 2004- Mondeo ST220. Hva er det en bør være obs på med disse bilene? Annet enn det vanlige som servicehefte, at ikke eieren har lekt rallysjåfør på hver tur osv.

 

Mener ting som feil, motor, etc etc.

 

Finnes det noen gode måter å tyne ut litt mer effekt av 3.0L motoren?

 

Forresten, er det noen som vet om det ble solgt noen mondeo 3.0 titanium x her i norge? De skal man kunne få med hengerfeste (bruker det ganske mye)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Hadde en topputstyrt ST220 i fire år, beste bilen jeg har hatt. Er ikke det at den jeg har nå er en dårlig bil men kjøregleden og følelsen av å eie en ST220 var i alle fall for meg veldig god. Draget og gangen i motoren, recaro, utseendet. Angrer litt på at jeg solgte den ja :)

 

Jeg hadde veldig lite feil med den, er ikke noe annet å være obs på enn de vanlige tingene som du nevner, muligens rust i dørene og bakluke. Motor og gearkasse er veldig bra på disse bilene men lytt etter ulyder...

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

ST220 er en kjempeartig bil!

Jeg hadde en 2002 modell i 4 år. Når jeg kjøpte den var den kjørt 93.000km, og jeg solgte den på 179.000km.

På den tiden skifta jeg kun slitedeler som hjullagre bak, bremser, clutch og starter.

Skiftet også pakning på innsuget ved 177.000km. Ford-verkstedet fortalte meg da at dette var en svakhet på 3.0 motoren.

Selv synst jeg kanskje ikke at det å skifte en pakning på så høy km-stand er noe svakhet...

 

Originalbremsene er kanskje ikke de beste etter min smak.

Men f.eks green-stuff var i alle fall den gang billigere enn originale og bedre.

 

Skal sies at jeg bodde i Tyskland når jeg hadde den, og kjørt en del på Autobahn.

Forbruket låg på mellom 0,8 - 2,3 alt eller hvilket humør høyrefoten var i...

 

Kjøper du en ST220 vil du ikke angre!

Jeg savner min :(

Link to comment
Share on other sites

Frister noe fryktelig med en ST :) men, jeg tror jeg drøyer noen år til, forsikringen var ikke akkurat rimelig <_< kanskje jeg heller kjøper en focus ST etterhvert :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Hva er forsikringen på da? Jeg betalte rundt 7 lapper med full bonus. Hvis du kjøper den i butikk kan du og få en god deal på forsikring. Focus ST er vel ikke noe billigere å forsikre?

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Nei, det viler jeg sterkt på at den er :) er ve, heller det at den er nyere bare. men jeg, 20 år ,70%3 år havnet på litt over 22000 kr i året. Det var den beste "vanlige" prisen jeg kunne få. Så jeg drøyer nok et par år til :)

 

Var faktisk billigere for meg å forsikre en 2006 audi A6 2.7 TDi quattro enn St220 :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Hørtes jo helt sprøtt ut det der, Stian.

Broren min har hatt en 03' ST220 stv i noen år nå frem til han solgte den i fjor,

og forsikringen var jo bare såvidt dyrere enn når jeg hadde min 01' Mondeo 2.0bensin stv på samme tid i 2010.

Men så er jo dette på det glade vestland da, men allikevel ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

01 Mondeo 2.0l manuell, stv, ble av mitt første forsikringsselskap kategorisert som sportsbil. Hvis jeg skulle hatt en 2006 Mondeo 2.0 TDCi automat hadde jeg havnet på rett over 10000 kr. Men jeg sjekker kun pris med kasko, og 20.000 km :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...