Jump to content

Garrett eksoshus


GranadaMK1

Recommended Posts

Bra tall dette,sveipet var nok langt med mye motstand!Dette blir fungerendes serdeles bra.Men hva skjer ved 4200omdr.?.

Dynapack er fantastisk utstyr. Lynraskt og nøyaktig. Jeg foretrekke å se på tabellene pr. 100 o/min i stedet for kurvene og legger dette inn i exel for å analyser hva som skjer.

 

På 4100 o/min er det 2,016 BAR ladetrykk, 579, 97 Nm og 333,93 Axel-hk.

På 4200 o/min er det 2,079 BAR ladetrykk, 612,04 Nm og 360,99 Axel-hk.

Hva skjedde med 244hk og 493nm på 3500?

Ettersom jeg ser har han 125hk og 250nm på 3500 o/min

Hvis Ørjan kjører på 3000 o/min på 4. gear på gate og gir full gass, (Ca. 90 km/t og 144 Nm uten ladetrykk) så akselerer selvfølgelig ikke bilen slik at motorturtallet øker jevnt med eksempelvis 600 o/min. pr. sekund. Det som i stedet skjer er at bilens vekt vil holde motoren igjen på 3000 o/min, turboen spooler, leverer ladetrykk og innen man er kommet til 3500 o/min og ca. 106 km/t så har man fullt ladetrykk og 244 hk.

 

Motoringeniører, motorfabrikanter, bilfabrikanter, myndighetenes avgiftsystemer, forsikringselskap og disse dyktige og erfarne Engelskmennene som det refereres til forholder seg til BREMSE!! hk!! Måleenheten er BHP eller KW, ikke "hester".

Dynapack har faktisk POWER TEST som gjør det mulig å få ut en kurve med BHP som er det som VISER hva motoren er kapabel til, men amatører blottlagt for talent klarer selvsagt ikke  forholde seg til dette og mener at en motor skal effektmåles med urealistiske HELT jevn turtallsøkning og fartsøkning uansett om man har 20 hk eller 2000 hk.

 

Det hele minner om han som fant ut at kloden ikke var flat, men rund. Han VISSTE selvsagt at han hadde rett (England og Dynapack), men ALLE andre var inkompetente og trodde derfor at De visste bedre (pga det hadde de HØRT og pga alt de hverken kunne eller visste) og det gav de tydelig uttrykk for. :P

 

Her ble det valgt å legge ut en effektmåling på svep for å få en sammenligning med disse oppskrytte høykomp. glassmotorene som ikke takler en korrekt BHP effektmåling pga tenningsbank.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dynapack er fantastisk utstyr. Lynraskt og nøyaktig. Jeg foretrekke å se på tabellene pr. 100 o/min i stedet for kurvene og legger dette inn i exel for å analyser hva som skjer.

 

På 4100 o/min er det 2,016 BAR ladetrykk, 579, 97 Nm og 333,93 Axel-hk.

På 4200 o/min er det 2,079 BAR ladetrykk, 612,04 Nm og 360,99 Axel-hk.

 

Hvis Ørjan kjører på 3000 o/min på 4. gear på gate og gir full gass, (Ca. 90 km/t og 144 Nm uten ladetrykk) så akselerer selvfølgelig ikke bilen slik at motorturtallet øker jevnt med eksempelvis 600 o/min. pr. sekund. Det som i stedet skjer er at bilens vekt vil holde motoren igjen på 3000 o/min, turboen spooler, leverer ladetrykk og innen man er kommet til 3500 o/min og ca. 106 km/t så har man fullt ladetrykk og 244

mulig jeg ikke forstår svaret du gir meg, men i følge papirene som ble lagt ut og tallene som tidlig ble oppgitt så stemmer jo ikke dette. De første tallene tyder på et bra resultat på tidlig register. Men disse nye tallene har jo ingen effekt i bunn.

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer.

 

Bare vent til å du får se den i aksjon eller du får oppleve den så skal du få se at det I PRAKSIS er PENTI krefter på 3500 o/min. ^_^

 

Grunnen er at på akkurat dette svepet var ladetrykket v/ 3500 o/min kun 0,638 BAR og det gir 131.82 hk.

 

På gate vil motoren som sagt bli holdt igjen av bilen og vi har sett at GTX3071R-A/R0,63 turboen da er i stand til å levere 1,76 BAR ladetrykk, noe som resulterer i 244 BHP og 493 Nm på dette turtallet.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

A/R0,63

 

Bunndel fra England som jeg tipper er borret til 1. overdim for ca. 2005 ccm.

 

Det er iallefall det beste jeg har sett av resultat på ett "normalt" budsjett. (Og jeg mener at det enda er litt mer å hente med litt lurium mods rundtom.) Kan f.eks opplyse at eksosanlegget kun er 3", luftfilteret var PÅ, og panseret var i praksis lukket! Hvor ser man ellers dette??

(D.v.s luftfilteret er på utsiden av motorrommet så det spiller ingen roller om panseret er av eller på.)

 

Under mapping når man holder motoren slik at sprutet holder seg i den ruten man skal mappe, så såg jeg over 340 Axel-hk på 4000 o/min og over 370 axel-hk på 4100 o/min. før man roet ned ladetrykket noe.

 

Jeg merket meg også at makseffekten på alle pullene ble avgitt nærmere 7000 o/min. Dette er helt fantastisk gunstig i forhold til det man vanligvis ser med makseffekt rundt 6000 o/min.

 

Jeg har nettopp tatt en liten runde på youtube for å se og jaggu holder "utlendingene" på med 14 - 14,5% drivverkstap på dynapack fremdeles. Dette, og hvilket drivstoff, bør man ha i minne hvis man driver å sammenligner.

 

Loggen viser at dysene, som er 2 x 630 ccm pr. sylinder, går med 69% duty. Sammen med 11,6:1 i AFR så er det plenti fuelflow og airflow til å støtte den effekten som er oppgitt.

 

 

Dette da i sterk kontrast til "Guruene" som har levert ut hele 528 hk med 4 stk. 630 ccm dyser på en Cosworth. :( :angry:

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...