Jump to content

Strømkabel gjennom Torpedovegg


Sandro

Recommended Posts

Skal legge opp ledninger til en subkasse, og sliter med å finne et hull til å legge strømkabelen gjennom torpedoveggen. Noen som har noen gode tips om hvor jeg burde se?

 

 

På min 05 focus så sitter det en pleugg til orginalt ledningsnett på bilens høyre side nede i torpedoveggen.

vet ikke hvordan tilgangen er videre derfra, så da skal det vel bare være å trekke kabelen over fra batteriet,legge den pent ett eller annet sted på vei bort til pluggen og tre den gjennom gummien der.

 

Spock mener jeg hadde oppgradert annlegget i sin focus så du kan jo eventuelt høre med han om han husker hvordan resten satt (kanaldeksler osv)

Lykke til :)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

På min 05 focus så sitter det en pleugg til orginalt ledningsnett på bilens høyre side nede i torpedoveggen.

vet ikke hvordan tilgangen er videre derfra, så da skal det vel bare være å trekke kabelen over fra batteriet,legge den pent ett eller annet sted på vei bort til pluggen og tre den gjennom gummien der.

 

Spock mener jeg hadde oppgradert annlegget i sin focus så du kan jo eventuelt høre med han om han husker hvordan resten satt (kanaldeksler osv)

Lykke til :)

 

Hehe, der har jeg trukket mine kabler også :)

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Sliter med det samme.fant kun en svær gummiplugg oppe rett under vannkassa på høyre side.der kommer det ikke noe kabel siden den er sprengfull. skal det være en til plugg i veggen lenger ned da?

08 Ford Focus 2.0tdci Titanium stv

Link to comment
Share on other sites

vanskelig og og si uten og se det forran meg.. kunne sikkert hjulpet om du en gang er inærheten av bergen :P

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

lett løsning: juletre for 4-30mm og frese et hull ved siden av vifte inntaket(ø=24mm), fjern hanskerom, sjekk for kabler bak fords ubrukelige lyd/varme isolasjon i grått sett i gang med å fjerne plastikken under front ruta, fin tilgang og med "tet 10-14" så har du plass til kabel fra 20-50 kvadrat, denne fås kjøpt hos elgrosister eller www.elby.no

trekk kabel, igjenom og fyll nippelen med tec7 eller en strips rundt tuppen på tet nippel for å sikre at den holder 100% tett

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...