Jump to content

for mye turbo lyd! selv med dump


Ghost00

Recommended Posts

Heisann igjen,

 

Jeg har en dump som jeg trodde lakk litt siden det var turbo lyd, selv med dump, så jeg byttet dumpen, men deg hjalp ingenting.

hmm noen som har tips? eller har vært borti dette før? det er ingen slark i turboen.

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

Ja ikkesant :D må nok bytte dump, men tror nesten jeg har ett lite vakium problem pga at når jeg kjører så har jeg ikke mer trykk enn rett under 0 (altså på minus siden) så dette må sjekkes ut. :)

blir nok orden på det. :) når jeg står på tomgang så virker dumpen som normalt. skal gå ut å se om alt sitter som det skal nå. så kan gi dere en oppdate på det. :)

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

dumpen står rett før innsuget (altså kald side) jeg fant ut at de nipplene på innsuget ikke var skrudd fast, så de var litt løse, ordnet dette og tok en kjøre tur, men har enda turbo lyd. dumpen virker nok litt for dårlig for motoren. (HKS sak). jeg regner med at den cosworth.no dumpen funker som den skal?

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

sjekk slangene dine for viss du ikkje har vakum når den står på tomgang så får du hvertfall ikkje trykk når du gir på ;-)

kjøp deg ein boks start gass å spray på slangene når den står på tomgang å rundt insuget dyser osv da vill eg tro du finner problemet ditt... å angående dumpen hadde eg tatt helt vekk blinda hullet og slangen til dumpen å prøvd uten dump skader ikkje den bare kvittrer litt i turboen ;-) eg har en collins dump liggenda da eg ikkje har plass til min du kan få kjøpe den viss du vill den holdt tett på 2 bar så den funker hvertfall ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en liten vakiumlekk, men har tettet den. Hjalp på vakiumet/Boost men ikke på turboplystringen. Har kjøpt en dump så får vi se om den blir bedre av det. Nesten 100% sikker på at det er dumpen. Hks dump, har ikke hørt så mye bra om dem :)

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

jada, sikkert mange som er bra, men det jeg har hørt er at de lett starter å lekke, men dette er min første HKS så skal ikke være for stor i munn :) meeeen en dump er en dump så lenge den holder og virker som den skal så er jeg fornøyd. :)

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

jeg tok å koblet til den såkalte orginale boost ventilen, tok vekk den gamle, da funker ting igjen. ingen turbo plysting osv. kjempe bra. dumpen funker å. :) not bad.

 

Nettopp :)

Det er ingen ting i veien med originaldelene disse bilene er levert med ;)

1990 Sierra RS Cosworth 4x4

1990 Sierra 2.0 Doch 4x4

2004 Passat tdi 4-motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...