Ghost00 Posted November 20, 2012 Posted November 20, 2012 Heisann igjen, Jeg har en dump som jeg trodde lakk litt siden det var turbo lyd, selv med dump, så jeg byttet dumpen, men deg hjalp ingenting. hmm noen som har tips? eller har vært borti dette før? det er ingen slark i turboen.
twin turbo Posted November 20, 2012 Posted November 20, 2012 kast dumpen på sjøen sjekk om du har lekasje ein plass på trykksida... er alle slangeklemmer++ faste. er det blåselyd eller sugelyd? vis du har grpa luftfilter eller lignende får du litt meir sugelyd enn org. trehjulsykel
Ghost00 Posted November 20, 2012 Author Posted November 20, 2012 Ja ikkesant må nok bytte dump, men tror nesten jeg har ett lite vakium problem pga at når jeg kjører så har jeg ikke mer trykk enn rett under 0 (altså på minus siden) så dette må sjekkes ut. blir nok orden på det. når jeg står på tomgang så virker dumpen som normalt. skal gå ut å se om alt sitter som det skal nå. så kan gi dere en oppdate på det.
HoelRacing Posted November 20, 2012 Posted November 20, 2012 Hvor har du plassert dumpventilen? 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Ron Posted November 20, 2012 Posted November 20, 2012 Jeg har blå cosworth.no dump, å en org dump å selge. Om du er intr send meg en PM Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Ghost00 Posted November 20, 2012 Author Posted November 20, 2012 dumpen står rett før innsuget (altså kald side) jeg fant ut at de nipplene på innsuget ikke var skrudd fast, så de var litt løse, ordnet dette og tok en kjøre tur, men har enda turbo lyd. dumpen virker nok litt for dårlig for motoren. (HKS sak). jeg regner med at den cosworth.no dumpen funker som den skal?
xXx Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 sjekk slangene dine for viss du ikkje har vakum når den står på tomgang så får du hvertfall ikkje trykk når du gir på ;-)kjøp deg ein boks start gass å spray på slangene når den står på tomgang å rundt insuget dyser osv da vill eg tro du finner problemet ditt... å angående dumpen hadde eg tatt helt vekk blinda hullet og slangen til dumpen å prøvd uten dump skader ikkje den bare kvittrer litt i turboen ;-) eg har en collins dump liggenda da eg ikkje har plass til min du kan få kjøpe den viss du vill den holdt tett på 2 bar så den funker hvertfall ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Ghost00 Posted November 23, 2012 Author Posted November 23, 2012 Jeg hadde en liten vakiumlekk, men har tettet den. Hjalp på vakiumet/Boost men ikke på turboplystringen. Har kjøpt en dump så får vi se om den blir bedre av det. Nesten 100% sikker på at det er dumpen. Hks dump, har ikke hørt så mye bra om dem
twin turbo Posted November 24, 2012 Posted November 24, 2012 HKS er okay, men kopi hks er dritt... merkelig att så mange selger dei kopidrittet som ekte hks... trehjulsykel
Ghost00 Posted November 25, 2012 Author Posted November 25, 2012 jada, sikkert mange som er bra, men det jeg har hørt er at de lett starter å lekke, men dette er min første HKS så skal ikke være for stor i munn meeeen en dump er en dump så lenge den holder og virker som den skal så er jeg fornøyd.
Ghost00 Posted November 25, 2012 Author Posted November 25, 2012 jeg tok å koblet til den såkalte orginale boost ventilen, tok vekk den gamle, da funker ting igjen. ingen turbo plysting osv. kjempe bra. dumpen funker å. not bad.
Roger Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 jeg tok å koblet til den såkalte orginale boost ventilen, tok vekk den gamle, da funker ting igjen. ingen turbo plysting osv. kjempe bra. dumpen funker å. not bad. Nettopp Det er ingen ting i veien med originaldelene disse bilene er levert med 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Ghost00 Posted November 25, 2012 Author Posted November 25, 2012 hehe skjønner dette er jo ingenting som er bedre enn det
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now