Jump to content

Tungstartet etter nybygd motor


sierra "cossi"

Recommended Posts

Åssen motorstyring? L1, L6, L8 eller EEC-IV?

Hvis du holder litt gass, starter den lettere da?

 

Sjekk evt kontakten/ føleren til CTS/ECT føleren. Sitter ved peilepinnen på 4wd topp, og rett over eksosmanifold på 2wd topp.

Også som tidligere nevnt, tomgangsregulatoren. kontroller motstand i denne, skal være mellom 6-8 ohm. Regulatoren får faktisk spenning (batteri spenning) fra 87 på det gule releet til bensinpumpa, så hvis det er gjort noe med denne kretsen så verdt en titt å sjekke den.

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Åssen motorstyring? L1, L6, L8 eller EEC-IV?

Hvis du holder litt gass, starter den lettere da?

 

Sjekk evt kontakten/ føleren til CTS/ECT føleren. Sitter ved peilepinnen på 4wd topp, og rett over eksosmanifold på 2wd topp.

Også som tidligere nevnt, tomgangsregulatoren. kontroller motstand i denne, skal være mellom 6-8 ohm. Regulatoren får faktisk spenning (batteri spenning) fra 87 på det gule releet til bensinpumpa, så hvis det er gjort noe med denne kretsen så verdt en titt å sjekke den.

 

er 2wd motorstyrin på den sikkert L6 da?

Jeg må holde litt gass for å få start på den ja... bilen er ombygd så det er fult mulig det er gjort noe rart der..

Den blå 2 polet temeratur føleren i bakkant av topp ved peilepinne du mener?

Link to comment
Share on other sites

er 2wd motorstyrin på den sikkert L6 da?

Jeg må holde litt gass for å få start på den ja... bilen er ombygd så det er fult mulig det er gjort noe rart der..

Den blå 2 polet temeratur føleren i bakkant av topp ved peilepinne du mener?

ja er den blå kontakten jeg mener. Da ville jeg hvertfall sjekket bensinpumpekretsen. Hadde akkurat samme problem på min 2wd, og da hadde tidligere eier klippet av den svarte/røde ledningen på 87 på bensinpumpe releet. Og koblet 87 rett inn på et seperat rele. Da gikk ikke bilen på tomgang, målte meg frem til at tomgangsreglatoren ikke fikk noe spenning.

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...