Jump to content

2wd blueflame eksos på 4x4?


risturbo

Recommended Posts

hei eg holder på med å montere ein ny turbo, turbonetics t04 57trim og 068ar på eksos med ekstern wastegate! problemet er at turboen ligger høyere opp pga grenrøret! derfor tengte eg vist å skifter til 2wd eksos anlegg får eg downpipen høyere og da blir alt lettere! er det noen som har prøvd å skifte til 2wd eksos på 4x4? kva problemer blir det?

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å ta fram vinkelsliper`n og sveise apparatet. Når du bytter ut org. deler med uorg.deler(les grenrør,turboer etc), så må man regne med at det ikke er "bolt on" lengere, og får litt ekstra jobb med f.eks tilpasse downpipe, kanskje olje retur røret osv.

Link to comment
Share on other sites

bare og kutte downpipen det på det partiet den er rettest mulig ;-)

så legger du til det du mangler pluss 2 cm slik att du har litt slingring så tut å kjør ;-) altid noen som kan hjelpe deg og sveise det på ett verksted eller noe ;-) viss du bor i nærheten kan eg hjelpe deg med å sveise det ;-) ;-)

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Av erfaring er det mye mindre jobb å tilpassse den downpipen du har, en å prøve å få 2WD pipen til å passere girkassa.

 

Det er en grunn til at 4WD downpipen går under girkassa :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

takk for all hjelp! Eg skal ta av downpipen i dag og se kor mye eg må kappe og sjå om ka så blir lettest! Måtte få ein kammerat til å sveise om grenrøret pga av at wastegate tok borti batteriet! Blir spennende å se kom dette blir! Skal legge ut bilde og info på prosjekt tråden!

Link to comment
Share on other sites

det er litt styr! først måtte eg få kappa og sveise om utaket til wastegaten! få den litt meir rett! fikk ikkje sveist om downpipen pga har ikkje nok utstyr så skal fikse det om noen uker! eg kan legge ut noen bilder!!

må nok sette på orginal turbo ei stund til! har siemens 599dyser+chip+3bar map også litt kjedelig med t3 fra 4x4!!

Link to comment
Share on other sites

hvorfor flytter du ikkje batteriet bak i bagasje rommet ???

vil ha det fremme. :P har ledninger og alt til å ligge det bak, men orker ikke å skru utav interiør. da kan heller det som skal sveises bare tilpasses når motor likevel er utav.

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikkje ta ut intriøret for og flytte batteriet bak....

Men det får nå bli opp til deg ;-) husk å pakke inn grenrøret ditt godt da hvertfall.

Dårlig butikk å ha rød glødende grenrør rett ved batteriet !!!

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...