Jump to content

Trim på TDCI 131hk Automat


sov

Recommended Posts

Hei :-)

 

 

Lurer på å chippe bilen.. Hadde samme motor jeg gjorde det på, men med manuell. Aldri noen problemer...

 

 

Bil: 2004 mod stv, TDCI 131hk med 5-trinns Automat. 165.000km. Alle servicer fulgt.

 

 

Tåler automatkassen dette ved "fornuftig kjøring" ?

 

Effektøkningen skal bli 160hk og 380Nm hos Tuningservice Trondheim.

 

 

Tips eller anbefalinger? (prøvde å google litt, men folk skriver mye forskjellig..

Link to comment
Share on other sites

Vi har skiftet noen girkasser, på biler som har vært trimmet, og gjerne dratt litt tungt også. Ellers så hadde ikke automat utg like stor effekt org, som manuell pga girkassa. Dette kom frem litt etter hvert fra Ford

 

Grunnen til at kassene går er faktisk ikke av hk, men av moment sammen med at oljen blir varm. Før var det vanlig å montere inn en ekstra kjøler til automatkasse hvis man dro mye tungt, jeg vet ikke om det praktiserer idag.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at kassene går er faktisk ikke av hk, men av moment sammen med at oljen blir varm. Før var det vanlig å montere inn en ekstra kjøler til automatkasse hvis man dro mye tungt, jeg vet ikke om det praktiserer idag.

 

Det er jeg enig med det i. Var mye montering av ekstra oljekjøler på Scorpio i sin tid. De pleide å blåse ut simmering i bakkant, når olja ble for varm.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...