sov Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Hei :-) Lurer på å chippe bilen.. Hadde samme motor jeg gjorde det på, men med manuell. Aldri noen problemer... Bil: 2004 mod stv, TDCI 131hk med 5-trinns Automat. 165.000km. Alle servicer fulgt. Tåler automatkassen dette ved "fornuftig kjøring" ? Effektøkningen skal bli 160hk og 380Nm hos Tuningservice Trondheim. Tips eller anbefalinger? (prøvde å google litt, men folk skriver mye forskjellig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Hva er prisen dems? -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
sov Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Fikk pris på 3800kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Automaten der, er ikke noe særlig glad i for mye effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sov Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Ja, leser at noen skriver det, mens andre sier det går helt fint.. Har du erfaring/kunnskap om dette "grcossie"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Men for dere som ikke forstår effekt, så er det vel bare å begrense moment? så holder kassa. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Vi har skiftet noen girkasser, på biler som har vært trimmet, og gjerne dratt litt tungt også. Ellers så hadde ikke automat utg like stor effekt org, som manuell pga girkassa. Dette kom frem litt etter hvert fra Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Vi har skiftet noen girkasser, på biler som har vært trimmet, og gjerne dratt litt tungt også. Ellers så hadde ikke automat utg like stor effekt org, som manuell pga girkassa. Dette kom frem litt etter hvert fra Ford Grunnen til at kassene går er faktisk ikke av hk, men av moment sammen med at oljen blir varm. Før var det vanlig å montere inn en ekstra kjøler til automatkasse hvis man dro mye tungt, jeg vet ikke om det praktiserer idag. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Grunnen til at kassene går er faktisk ikke av hk, men av moment sammen med at oljen blir varm. Før var det vanlig å montere inn en ekstra kjøler til automatkasse hvis man dro mye tungt, jeg vet ikke om det praktiserer idag. Det er jeg enig med det i. Var mye montering av ekstra oljekjøler på Scorpio i sin tid. De pleide å blåse ut simmering i bakkant, når olja ble for varm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now