Jump to content

86 automatisk choke tull


Forden

Recommended Posts

Funnet ut at choken tuller for tiden, jeg tokk av bimetalhuset eller hva det het og satte det på igjen, da jeg vridde på den fikk jeg den til å gå på tomgang da den var kald, men ikke da den var varm.

 

Kan noen ta bilde av hvordan det huset skal sitte? for bilen blir jo ubrukelig til by kjøring da den ikke går på tomgang..

Må fikse dette før jeg kan legge den ut til salgs

Edited by Forden
Link to comment
Share on other sites

Sjekk at choken får strøm, den blå ledningen som går inn på choken skal ha spenning når bilen går og ladelampa er slukket.

Får den ikke strøm, sjekk at den samme ledningen har god kobling på en skrue bak på dynamoen, ikke en hvilken som skrue, men en tapp som stikker ut bak som stikket skal passe inn på.

 

Tipper dette er problemet ditt.

 

Choken kan du justere så den står hakk mot hakk, da er den noenlunde korrekt, jeg pleier å sette den bittelitt magert.

 

Som en nødløsning kan du justere choken helt av, og gi den 5-6 pump på gassen, starte den med litt gass og holde den i gang det første minuttet.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Den får strøm da bilen står å går, men jeg finner ikke ut hvordan huset skal stå. trenger bare at den går på tomgang da den blir varm :)

Da choken er helt åpent så går den ikke på tomgang da heller siden den får for mye luft virker det som.

Link to comment
Share on other sites

Når bimetallfjøra er helt kald vrir du choken til spjeldet er helt lukket. Pass på å ta opp slakken slik at fjøra begynner å åpne spjeldet så fort det begynner å bli varmt.

 

Hvis den er helt lukket så starter ikke bilen, hvis det er en liten åpning får jeg start på den men går ikke rent og går hvertfall ikke på tomgang da heller :/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...