Jump to content

Mondeo 2003 MK3 Aksel problem?


Jaran

Recommended Posts

Heisann! De to siste dagene har jeg måttet taue bilen min grunnet til en feil ved venstre framhjul. Det yttre drivleddet på akselen "spretter" ut av festet sitt til hjulet og blir bare liggende i lufta slik at bilen ikke går noen vei. Dette har skjedd to ganger, og etter første gangen kjøpte jeg ett nytt ytre drivledd, men ser ut til at det ikke var det som var feilen. Er det noen som har noen idè om hva som kan gjøre at drivleddet spretter ut? Det har kun skjedd når jeg har svinget mot høyere.

 

Takk for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

Hvis drivleddet spretter ut er det enten feilmontering av fjørben og/eller bærearmer slik at splinsen ikke går ordentlig i inngrep, eller du kan være så uheldig at toppen av akselen er knekt av der låseringen opprinnelig sitter.

Bil- og Industrimekaniker

 

Ford Connect 1,8 TDCI - 2008

Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005

Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012

Link to comment
Share on other sites

Hvis drivleddet spretter ut er det enten feilmontering av fjørben og/eller bærearmer slik at splinsen ikke går ordentlig i inngrep, eller du kan være så uheldig at toppen av akselen er knekt av der låseringen opprinnelig sitter.

 

Ah, skal prøve å få sett på det i dag. Er det noen som har ett bilde eller liknende jeg kan se på for å vite at det blir riktig?:)

 

Edit: Har funnet noen bilder og noen liknende hendelser som andre har hatt, men jeg lurer på en ting: Hvordan vet jeg om jef har satt på det yttre drivleddet riktig? Er det noe som indikerer at der sitter riktig?

Edited by Jaran
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...