Jump to content

Land Rover Freelander deler gis bort


Sierra"2.0iS

Recommended Posts

Tar sjansen på å legge inn denne, siden Ford tidligere eide LR, og det da kan regnes som Ford relatert.

Har en Freelander girkasse type PG1, uten IRD, passer 1,8 bensin og 2L Dohc diesel, og framre og bakre mellomaksel, men ikke viskosekobling.

Girkassa har litt dårlig reversdrev, så den egner seg egentlig som delekasse, er bra kryss på begge mellomakseler.

Går på skrapen om jeg ikke hører noe på et par uker.

jan v

ligger i Larvik

Helst PM, SMS eller mail.

93293132- motortuning@hotmail.no

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem Jan.. Denne blir stående :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem Jan.. Denne blir stående :)

Ok, men lite respons, skulle tro noen trengte deler til disse, siden kvaliteten ikke er noe å rope hurra for.

Kjøpte en Freelander for Kr. 1500,- og fikk med en flaske VSOP Cognac på kjøpet, slik at jeg ikke skulle føle meg lurt på kjøpet. Skinnseter, AC og bra sommer og vinterhjul.

Selger hadde fått en pris på ca 65000,- for få den fikset på verksted, skifte av girkasse og bakakseloppheng.

Fyllte ny bremsevæske på clutchpumpa så var girkasse stort sett iorden, skiftet en røket bolt og noen gummiforinger i bakstilling, to brente eksosventiler og en piratkatalysator så var den gjennom EU kontrollen.

Var en oljelekkasje på girkasse, og kom over en nyoverhalt kasse til 500,-kr og puttet in en ny clutch samtidig.

Har kansje koste meg en 8-9000,- kr hittil.

Men har iallefall lært meg en del om LandRover Freelander!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...