Jump to content

Is-turbo deler


cossiemk1

Recommended Posts

Vurderer å selge litt av delene mine for å oppgradere litt.

Dette passer perfekt for en som vil ha litt mere effekt i ellers orginal motor.

 

Har overgang fra orginalmanifoil til turbo.

Turbo med wg fra vw transporter som funker veldig bra opp til 0.8bar, fullt trykk fra ca 3000rpm og opp

Justerbar trykkbryter og et par blå dyser fra cosworth, modifisert litt så man enkelt kan koble bensinslanger til dem.

Her trenger men bare litt div rør og slanger, samt en intercooler, så har men en ok is-turbo som bør holde en stund :)

 

Selger alt samlet for 3000kr

 

Delene befinner seg i Vestfold.

Trond heter jeg, og tlf nr er: 46432489

 

4325F0D3-A399-4AAF-A96A-F9D746C4CB72-6317-0000056B4E329455.jpg

89D4C5E0-3A20-4178-A9B7-7538060BE6F5-6317-0000056B5EFD86BE.jpg

2067d8f0.jpg

Hadde ikke noe bilde av turboen løs :)

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

Hakke org is motornett og hjerne tilsalgs ?

 

Har jo det som sitter i bilen da, og det blir jo ikke brukt lenger det... Men det er ikke lett å få det ut nå om dagen hvis det haster, også er dette en katalysatorbil da, så det er jo mapsensor, lambda osv der...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hvilken type turbo er det,er det noe slakk i den?

vet du ca effekt det er snakk om med det oppsette?

 

Står jo i førstepost..

 

"Turbo med wg fra vw transporter"

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

hvilken type turbo er det,er det noe slakk i den?

vet du ca effekt det er snakk om med det oppsette?

 

Har ikke lest hva som står på selve turboen, men den er altså fra en VW transporter TD, en 2.4 mener jeg. Det er ingen slakk i den.

På en orginal IS med 9.3:1 komp så vil jeg tro du klarer ca 180hk ved 0.8bar med denne :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lest hva som står på selve turboen, men den er altså fra en VW transporter TD, en 2.4 mener jeg. Det er ingen slakk i den.

På en orginal IS med 9.3:1 komp så vil jeg tro du klarer ca 180hk ved 0.8bar med denne :)

 

der vett du,fikk jeg litt mere info enn andre...jeg kan by ..2500kr ?

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg også tro du har tenningsbank så det synger. Å senke kompresjon er helt nødvendig når man driver med budsjett turbobygging.

 

Nei, det hadde jeg ikke. Hvis man senker tenningen endel, og kobler oktanvelgerkontakten via trykkbryteren, så senkes tenningen ytterlig 6 grader, så 0.8 går fint, men noe særlig mer går nok ikke, men det liker ikke den turboen uansett. Men takk for "hjelpen" med å få dette solgt da ;)

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

Er ikke for å ødelegge salget. Beklager det. Hva slags drivstofforbruk hadde du da? Erfaringen sier meg at forbruket øker når tenningen senkes til brukbart for turbo.

Er ingenting i veien med det du selger å det vil funke fint på en IST men det vil funke enda bedre om man senker komp å fikser seg en tenningsenker e.l.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...