Fordcossi Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 Hei, har en 1986 ford sierra is. og var litt uheldig når det kom en pluss ledning imode hjernen på bilen.. var ikke lenge og var bare i 2 sek..etter dette så har bilen ikke startet, har sett åver sikringer. og prøvd og bytte litt på noen releer. bensin pompen starter ikke. har vert bak og sett om det er en slags sikkerhets bryter med reservehjulet med det var det ikke.. Kanskje den ligger en annen plass?Det er 2 reeler, og 1 sikring som ligger sammen med hjernen. har prøvd med noen andre hjerner. ingen av samme nommer men reagerer på samme måte.. det tikker bare i noen reeler som ligger rett ved hjernen.. Takker for alle svar.mvh stian
Truckdriver Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 Det skal være 2 sikringer der. En til hvert rele. Ene er til motorstyringen, og den andre er til bensinpumpen. Den til bensinpumpen er 15A. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Fordcossi Posted February 26, 2013 Author Posted February 26, 2013 hmm.. det går en rød ledning ut sammen med releene.. men den eg avklippet.. mener at bilen fungerte når den var sån.. børde vel vert 2ledninger om det mulig skulle vert en sikring til? tiliere eier hadde koblett inn alarmsystem. og det fjernet jeg. derfår det var ledningen som ikke var 100% isolerte.. Når jeg vir på teningen så klikker det ene releet akkorat som om pumpa skulle startet og klikker etter 2 sek etter den har fylt på nokk til og starte. og når jeg kjinner så kommer det et nytt klikk som om pumpa skal starte igjen.. får ikke dette helt til og stemme.. skal måle bak imorgen om det kommer strøm.er det noen andre sikringer releer som kan være med på og ødelegge for meg? Takker for alle svar!
Truckdriver Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 Den røde ledningen høres ikke orginal ut, om det ikke er den som forsyner bensinpumperele og motorstyringsrele med strøm. En rød ledning som er orginal går rett til batteri uten noen form for bryter eller rele.Eneste sikringene som skal være ved hjernen orginalt, er de 2 som er til motorstyring og bensinpumpe. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Fordcossi Posted February 26, 2013 Author Posted February 26, 2013 Den røde ledningen høres ikke orginal ut, om det ikke er den som forsyner bensinpumperele og motorstyringsrele med strøm. En rød ledning som er orginal går rett til batteri uten noen form for bryter eller rele.Eneste sikringene som skal være ved hjernen orginalt, er de 2 som er til motorstyring og bensinpumpe. nå sviver den takker får hjelpen Truckdriver noen ganger leter man seg ihel i sine egne feil.. var den ene røde ledningen som ikke gikk til noe, som ikke var ført til releet som du nevte om.. når jeg klippet bort alarmen så var denne ledet innom denne på en kabel sko lengre oppe.. releet gikk uten strøm takk
Recommended Posts