drifter16 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 hei,lurer på om motorfestene er like på en 2.9i gl 89mod sedan som i en 2.0i gl 92 mod sedan ? evt, hva er forskjellig på disse bilene ?karosseriet ser jo helt likt ut takker for svar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 (edited) Du tenker på motorlabbene ikkesant? De er ikke like. Men passer over ens mellom scorpio og sierra. 24v labbene er like som 12v Forskjeller? Tja.. Motor, ledningsnett, girkasse, 7,5" diff på v6, eksosanlegg, litt større bremseskiver, turteller for 6sylindret motor, bensintank for utvendig pumpe, og pumpa selvfølgelig. Bensinrøra ligger på V side på biler med utv pumpe, og H side på innv pumpe. Bare 2,0 dohc som har innv pumpe. Fjærer forran er nok litt stivere på V6Radiator har vel faktisk rørene likt plassert på dohc og v6Utstyrsmessig er gjerne 2,9 bedre utstyrt da de som oftest er GL.Råkarosseriene er helt like. Edited March 18, 2013 by Per Olav 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
drifter16 Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 vil det bli et problem å bytte motor ? fra 2.9 til 2.0i doch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 vil det bli et problem å bytte motor ? fra 2.9 til 2.0i doch Ikke om du kjøper den jeg har til salgs, da har du alt du trenger til 1500kr. Se under Ford selges.. Bil 4000kr, vrakpant er 2500 Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Nei, ikke om du har en 2,0 dohc donorbil. Men om du bare har en ren motor så blir det værre. Tanken og det styret der kan du bruke fra V6 om du mikser litt med bensinslanger.Det du må ha er motor med tilhørende girkasse/starter/svinghjul/clutch/blekkplate mellom motor og kasse, motorlabber, ledningsnett, hjerne og instrument med turteller til 4 syl motor. Litt usikker på hvor mye av ledningsnettet du trenger da jeg trur (ikke VET sikkert om) motornettet er infiltrert sammen med resten av ledningsnettet på sierre med dohc motor. k3nn37 her inne kan du spørre om det da han nettopp har laget helt nytt ledningsnett til sin dohc sierra. Men hvorfor vil du bytte motor fra 2,9 V6 til 2,0 dohc?Er det ikke da bedre å selge 2,9'n og heller kjøpe igjen en 2,0? En 2,9 er en del mer verdt, så trur du vil tjene på det. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now