balltusen Posted April 13, 2013 Posted April 13, 2013 Hei. Jeg har et peroblem med støtdemperene bak på min mondeo . Bensin 1,8. Det ble montert 2stykk nye dempere bak for ca 4 mnd siden. Da var det snø ute på veiene så da var det vanskelig å høre noe unormalt. Nå er snøen borte og det smeller kraftig i dumper bak. Høyre og venstre side. Forsiktig over fartsdumper virker bilen grei,men det har også kommet frem det knirker i fartsdumper venstre side bak. Det virker som om jeg snart slår i stykker hele bilen. Hva mener dere kan være galt.? Det ble også skiftet topplagere begge sider samtidig. Håper noen har vært borti dette problemet før.
HoelRacing Posted April 14, 2013 Posted April 14, 2013 Stasjonsvogn? Kom lyden rett etter demperbytte? Sjekk at demperene er skikkelig tilskrudd i toppen. Jeg veit det kan være litt trangt å få skrudd til disse i topp hvis en ikke slepper ned traversen litt, eller bruker rett verktøy. Sjekk også om lyden kan komme fra lenkarmer bak. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
balltusen Posted April 14, 2013 Author Posted April 14, 2013 Hei. Det er en cedan. Ikke stasjonsvogn. Demperene har vært slik for dag 1. Jeg også tror det er toppene som du skriver. Alt er ok under bilen. Lenkarmer og alle foringer er tipp topp. Men dersom fjørene mine er slitte,kan dette være en orsak da? Har gynget bilen opp og ned og bilen ligger helt rett. Kan ikke tro det er dem heller........
balltusen Posted April 15, 2013 Author Posted April 15, 2013 er det noen som har en link til hvordan støtdemperene byttes tro? på mk3? Har ikke funnet noe på youtube.
grcossie Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Enkel jobb å skifte dempere der, løyser bolten, som holder demperen i spindelen. Slår spindel løs, jekker demperen opp, slik at man får den fri fra kanten av traversen, så løyser man de to små skruene i toppen. Er skruene der rustet, så bør man bruke pipe typen, som tar på flatsiden på skruene og ikke hjørnene
Recommended Posts