Jump to content

Erstatte cover bak på bagasjeromsluken (Focus stv 07)


kjakan2005

Recommended Posts

Hei.

 

Sliter med noe rust som jeg ønsker å fjerne på min Ford Focus stv 07modell. Må fjerne det ca 60cm lange dekselet over håndtaket til bagasjeromsdøren bak for å komme ordentlig til. For det første sliter jeg veldig med å fjerne dette dekselet pga rust på skruene. Usikker på hvordan verktøy jeg kan bruke for å få løs dette dekselet. Noen tips til hvordan jeg kan fjerne dette dekselet?

 

Hvis jeg skulle klare å få av dette dekselet, kan jeg klare å fjerne rusten ordentlig på bakluken. I så fall er det kanskje en idé for meg å skaffe et nytt deksel (ligner litt på det her, http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Focus-Estate-Tailgate-Handle-1255382-/181087356276#ht_1264wt_1199). skulle hatt noe slikt i svart plastikk som passet til en Focus stv 06 eller nyere. Skulle tro dette var greit å få tak i rimelig på ebay osv, men jeg finner ingenting som passer min 07 stv. Noen som kan hjelpe meg med dette??

Link to comment
Share on other sites

Må skru ut 4stk 10mm muttere som du kommer til etter du har fjernet plastdekselet på innsiden av bakluka.

Er skruene rustne kan de knekke, men om du skal bytte dekselet så går vel det bra.

 

var disse skruene du beskriver her som var problemet ja. RElativt vanskelig å komme til, og selv om jeg kjører anti-rustmiddel (for lettere å kunne skru dem opp), har de rustet såpass mye slik at gjengene er ødelagt. Vet ikke hvilket verktøy som er best for å få brukket disse skruene slik at hele dekselet går av?

 

Ingen som har noe tips til om det går an å kjøpe dette dekselet til en billig penge noe sted (er jo så mange ting på ebay osv, så er litt overrasket hvis det ikke går an å få denne kjøpt noe sted - utenom dyre Ford-verksted selvsagt).

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at det finnes uorginale plastlister som sitter over skiltlys, det er nok bare og ta turen til nærmeste forhandler og kjøpe. Klart du kan sitte på ebay og lete til du kanskje finner noe, men kommer jo mva og fraktkostnader i tillegg. Så dyr er den vel ikke hos Ford...?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...