Jump to content

Ford sierra Starter ikke


Chriscross

Recommended Posts

Hei.

 

Har problemer med sierraen, den nekter å starte. Var på vei hjem fra jobb, snakket i telefonen med en kamerat, stoppet utenfor en tunnel. Sto på tomgang i 5 minutter før den bare døde. Snakket ferdig i telefonen før jeg gjorde noe mer. Så, jeg så på bensinmåleren, var rett under 15 liter, tenkte at det kunne være det, så fylte på ei 20-liters kanne. Startet fortsatt ikke. sjekket alt av pluggledninger, sikringer, trykket på relèer osv. Prøvde igjen, nektet fortsatt å starte.

Fikk skyss hjem, dusjet og spiste noe mat, før jeg stakk tilbake for å prøve igjen. Gikk ikke noe bedre denne gangen. Prøvde å renne den i gang ned tunellen, men ikke sjangs. Får ikke bensin !

Prøvd å bytte 2-3 relèer som en kamerat hadde fra en delebil, hjalp ikke det heller.

 

Det samme skjedde for 2-3 uker siden, jeg var på teknisk kontroll, skulle bare starte den for å vise lys osv, plutselig døde den, fikk ikke start, fikk tak i og fylte bensin, hjalp ikke. Så gav jeg opp i 5 minutter, før jeg prøvde å kinne igjen, da startet den med en gang. Så har jeg ikke hatt noe mer problem før nå. Kunne ikke høre bensinpumpa starte da, ikke nå heller.

 

Er det et relè til bensinpumpa et sted, evt hvor. Og hvordan er det å komme til bensinpumpa? Ligger den i bagasjerommet eller under gulvet?

Regnet med dette er det letteste å begynne med?

 

Mvh Christian

89' Ford Sierra 2,0 Dohc

Type Stanced!

Link to comment
Share on other sites

sjekka sikringa den her gangen da ? mener å huske at releet ligger oppunder dasjbordet på høyre siden. om du legger deg på rygg inn å titter oppunder på høyre sia så skal du se noen rele oppi der

pumpa ligger i tanken så du må ned med tanken for å komme til den..

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

sjekka sikringa den her gangen da ? mener å huske at releet ligger oppunder dasjbordet på høyre siden. om du legger deg på rygg inn å titter oppunder på høyre sia så skal du se noen rele oppi der

pumpa ligger i tanken så du må ned med tanken for å komme til den..

 

skal vist være rele til motorstyringa som sitter bak hanskerommet.. rele til bensinpumpa befinner seg vist i sikkringsboksen..

Link to comment
Share on other sites

Hører du bensinpumpa starte når du setter på tenningen?

Hvis ikke er det meget sannsynelig at den må byttes.

Hadde samme problem med min Sierra doch 90.mod

Den begynte å små fuske samt at den stoppet med jevne mellomrom

tilslutt var det full stopp.

Sjekk også sikkerhetsbryter til bensintilførslen, den er plassert i bunnen av bagasjerom

under reservehjulet.

Link to comment
Share on other sites

Takk, skal sjekke den sikkerhetsbryteren !

Bilen har aldri fusket eller noe, bare daua helt 2 ganger, begge gangene sto bilen på tomgang.

Kan ikke høre noe bensinpumpe som går.

Er Dohc motor jeg har ja forresten, 90 mod

 

Takk for svar ! :)

 

Edit:

Har prøvd å trykke på den bryteren, holde den inne og trykket og holdt inn men man kinner. Fortsatt ikke liv, og ingen lyd fra bensinpumpa når man slår på tenninga. Fant ikke noe relè bak hanskerommet heller.

 

Noen som vet hvor det relèet til bensinpumpa sitter? kan vel like godt bare bestille bensinpumpe og relè i morra da. :)

Edited by Chriscross

89' Ford Sierra 2,0 Dohc

Type Stanced!

Link to comment
Share on other sites

Kommer det strøm på den ene ledningen inn på sikkerhetsbryteren når du skrur på tenninga, gjør det det så kan du prøve å forbikoble den, funker ikkje det er det mest sannsynlig trøbbel oppi tanken. Er det ikkje strøm på en av ledningene på sikkerhetsbryteren idet en skrur på tenninga så er det rele eller sikring.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...