Jump to content

Girkasse ********


us-granada

Recommended Posts

Hei kjære ford folk, god 17 mai i morgen til dere. Jeg står å jævles med girkasse til min cosworth 4x4... Fiffen forran takket for seg, så jeg bestemte meg for å bygge bakhjulsdrift. Jeg står med ei t9 kasse og ei Anna Ford kasse.. Starthuset er på feil side av begge kassene, så jeg tenkte å bruke clutchhuset ifra min 4x4 kasse.. Men det ser mørkt ut dette også, kan man plombere fordelingskassa så jeg kan bruke den som bakhjulsdrift??? Jeg har virkelig ikke god råd så å kjøpe skikkelig girkasse går ikke.. Selv om det hadde vært det beste. Kan noen der gi meg noen tips?

 

Nå har jeg eid bilen i to år og bare kjørt 6 mil :o jeg skjemmes over å ha brukt den lite..

 

 

Sier tuuuusen takk på forhånd :)

 

Den er foresten ikke til bane... Kun finkjøring :)

Link to comment
Share on other sites

Hei kjære ford folk, god 17 mai i morgen til dere. Jeg står å jævles med girkasse til min cosworth 4x4... Fiffen forran takket for seg, så jeg bestemte meg for å bygge bakhjulsdrift. Jeg står med ei t9 kasse og ei Anna Ford kasse.. Starthuset er på feil side av begge kassene, så jeg tenkte å bruke clutchhuset ifra min 4x4 kasse.. Men det ser mørkt ut dette også, kan man plombere fordelingskassa så jeg kan bruke den som bakhjulsdrift??? Jeg har virkelig ikke god råd så å kjøpe skikkelig girkasse går ikke.. Selv om det hadde vært det beste. Kan noen der gi meg noen tips?

 

Nå har jeg eid bilen i to år og bare kjørt 6 mil :o jeg skjemmes over å ha brukt den lite..

 

 

Sier tuuuusen takk på forhånd :)

 

Den er foresten ikke til bane... Kun finkjøring :)

 

 

enkleste og billigste blir nokk og kjøpe en mt75 girkasse fra sierra/scorpio med dohc motor, så flytter du over clutch huse fra 4wd kassen..

 

Tomnsr på forumet tror jeg har en ferdig ombyggd kasse til 3000?

 

det desidert billigste er jo og bytte framdiffen ;)

Link to comment
Share on other sites

Er litt kjedelig med 4x4 også ;) jeg er nok litt gla i å glippe clutchen samtidig som jeg tilfeldigvis kom i uhell til å treffe gassen hardt :P

 

Jeg trur den ene kassa er mt75... Den har sitte på en Sierra/scorpio og har samme lås på reversen som du må løfte opp.

 

Det ble vibra tech motorfester på meg igår også :)

Link to comment
Share on other sites

Er litt kjedelig med 4x4 også ;) jeg er nok litt gla i å glippe clutchen samtidig som jeg tilfeldigvis kom i uhell til å treffe gassen hardt :P

 

Jeg trur den ene kassa er mt75... Den har sitte på en Sierra/scorpio og har samme lås på reversen som du må løfte opp.

 

Det ble vibra tech motorfester på meg igår også :)

 

da er det bare å klyve begge kassene og parre di sammen igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Hørte om en inne her som hadde slått på den med hammer og meisel igjennom hullet til clutcharmen på siden av clutch huset og fått løsnet den på den måten.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Bytte ut meiselen med en saftig dor, så hørtes ikke det usannsynlig ut :) men blir det masse chimsing og ******** eller blir dette bolt on? Har hele livet holdt meg laaaangt inna girkasser så jeg er litt små nervøs. Men jeg har tlf nr til flinke folk i værste fall :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...