Jump to content

Sikring ryker på aircondition. Mondeo 2001 .


balltusen

Recommended Posts

Hei. Takk for et fint forum alle sammen . Nå virker ikke min aircondition lengre. Har sjekket sikringer. Da fant jeg en sirkring nummer F82 inne i bilen som hadde røket. Skiftet denne og aircondition virket i 1 minutt ca. Hørte airkondition cluchen slo inn noen ganger. Så stoppet den. Noe ryker sikring nummer F82. Alt annet virker på bilen. Så det er tydelig at det har noe meg aircon å gjøre. Er det noen her ute som vet hva denne sikringen er koblet opp mot? Har guglet og er ikke sikker på hva denne går mot. Sikringen sitter under rattet på venstre side i sikringsboksen . Haster litt med svar da varmen har kommet!!!!!! Hilsen balltusen

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg er usikker på hvor denne kontakten sitter. Husker du hvordan den ser ut? Men det jeg fant var at ledningen(e) til spyledysene var klemt i filler. Innerst ved pansere da ledningen må få en knekk når jeg lukker opp og lukker i gjen panseret. Følger jeg disse ledningene nedover, går de ned i en klase med andre ledninger. Men vet jeg hvor spyledysekontakten sitter så kobler jeg den ut og prøver.

Link to comment
Share on other sites

Ok . Da sitter den sikkert under bekledningen på mitt panser. Skal sjekke dette og bytte sikring. Men ledningene som var klemt så helt ødelagte ut. Den ene var helt av og den store sorte ledningen tror jeg lå mot godset. Nå skal jeg sjekke kontakten du snakker om og koble den ut. Og bytte sikring så kanskje det funker i gjen :closedeyes:

 

Det har jeg troa på!!!!!! :smartass:

Link to comment
Share on other sites

Hei. Tusen takk for gode råd! Nå er alt i orden og sikringen ryker ikke mere. Ac i orden nå. Jippi!!!!!! Nå kan sommeren komme!! Men en liten ting. Hvor ofte skal magnetcluchen slå inn på acmotoren? Mener at den gjorde det ofte før,eller har det noe med ute/innetempen å gjøre? Slår ikke ofte inn nå

Link to comment
Share on other sites

Den slår inn ved behov ja, ingen fasit på når. Avhenger av gassens temp, eller behovet for gass til register inni bilen for å kjøle luften nok.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...