Jump to content

Vurdere å kjøpe Mondeo mk4


Wundererik

Recommended Posts

Hei

Kjærringa vurdere og kjøpe en -09mod Ford Mondeo stv. 115hk diesel, Titanium, sort. Den er registert høst i -08.

Bilen fremstår veldig pen og har bare rulla 24 000 km. Gammel mann som eier den,(han har flere biler).

Det som blir mitt ankerpunkt for at jeg ikke liker den, er at den ikke har Xenon. Er det noen som har noe erfaring på Xenon kontra halogen på disse bilene? Det kan jo være positivt med at det er mindre som kan gå i stykker med halogen.

Den triller også på noen kjedelige 16", av den typen med mange eiker. Hvor store felger er passe på denne bilen, iforhold til støy vs komfort? 17"?

Noe man bør se ekstra etter på disse bilene?

 

Takker for ellers alle råd.

Link to comment
Share on other sites

Tiltross for lav KM, er servicehefte komplett?

 

Jeg ville pr idag ikke kjøpt bil uten Xenon. Samboeren har halogen på sin bil, og det kan på ingen måte sammenlignes. Hvis jeg skal kjøpe bil uten xenon så er det fordi bilen ikke kan fåes med xenon, så da skal jeg ettermontere xenon ekstralamper.

Men det er klart, man blir veldig bortskjemt av gode xenonlamper. Jeg hadde halogen på min MK3 mondeo, hvor jeg satt inn Osram Nightbreaker+ pærer, de lyste veldig godt til å være halogen lamper :)

 

På MK4 kan du fint sette på hjul opp til 19-20" Men vil tro at hvis du kjører 18" med litt høyere profil enn 235/40-18 eller 225/40-18 så vil du få komfort i massevis, f.eks 225/45-18. 17" er etter min mening det minste du bør ha som sommerdekk på Mondeo, 16" blir litt lite :)

 

115 HK, kan nok oppleves som en litt svak motor på en så stor bil, men hvis den ikke skal kjøres fullastet hele tiden så holder det i massevis :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Så har man jo en del fine håndholdte tuning bokser som man kan fikse litt på antall hk og nm uten at det er noe problem også :)

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar!

 

Ja service skal passe på, men kan sjekke dette ekstra.

 

-Stian MH, jeg er helt enig med deg at jeg ikke ville kjøpt ny bil uten xenon i dag. Men siden det er en brukt bil, så blir det litt vanskelig å bestemme alt utstyr. :(

Så er fortsatt ikke sikker på om det er noe lurt kjøp. Men vi har fått en veldig pen pris på den. rundt 170 000. Og den er nesten som ny.

Hva tenker dere om vår salgs verdi igjen, når den ikke har xenon?

 

Svigerfar har sammen bilen men i Titanium X, så han har Xenon lys, varme i baksete, uten sota ruter. ellers dønn lik. Han har 17", han er nok litt gammel dags og ikke helt fornøyd med komforten. så vi kunne få byttet med han. 17" er ihvertfall litt bedre. Men skal nok evt vurdere 18" og.

Noen som har noe å motsi på å kjøpe uorginale felger?

 

Vi kjører foreløpig bil mye tom, så motor holder vell. Jeg har en -06 BMW 320D og den er MYE sprekere.

- Lordsnick, Er dette noe man kobler til så "laster over" ny software?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, man lagrer også orginal software så man kan når som helst føre denne tilbake igjen om man skulle ønske dette.

Veldig enkelt med 2 knapper ja/nei svar på display.

 

http://www.dreamscience-automotive.co.uk/

 

http://www.superchips.co.uk/

 

osv

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Men så er det jo det da, ettersom dette blir en konebil - trenger dere Xenon? :) Verdien på bilen med eller uten xenon har nok ikke så veldig mye å si, da bilen trosalt er 5 år gammel. Kanskje noen tusenlapper, ikke stort mer enn det.

 

Men så kan man jo tenke det at, for meg så er verdien av å ha xenonlys større enn hva det koster. Det er mange som ikke ser behovet for Xenon også.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Etter litt søking på finn.no ser jeg at de fleste biler under 200' kr harhalogen lys. Så virker som ikke det har vært helt standard utstyr. Ja å sette inn litt bedre pærer i lampene kan hjelpe litt. Sett en bil med øyelokk på lyktene, det så ganske tøft ut.

 

Noen som har formening om hva service kostnadene er på en sånn bil. Kjører cirka 20 000km i året.

Link to comment
Share on other sites

Bare å ringe nærmeste ford forhandler, de har faste priser på service :) Jeg mener at en normal service på focusen koster rundt 2990,- i året :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...