Jump to content

Forslag til Ford lag en Fiesta RS.!


OTH

Recommended Posts

Ford bygger mange artige biler men jeg har en liten våt drøm om at de bygger en skikkelig kjøremaskin basert på Fiesta. Oppskriften jeg kunne tenke meg er en fiesta breddet og stylet som en WRC bil med oppheng,støtdempere og bremser for virkelig aktiv kjøring. Putt inn en 1,6 liter sugemotor som varver til himmelen og yter bortimot 200hk og hold vekten så lav som mulig da hadde jeg kjøpt en på flekken.

Noen flere som kunne tenkt seg en slik?

Edited by OTH
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dem har nå vert på tanken på og lage en RS til fiesta ;)
men blir langt fra noen suge motor, og ikke spesielt gøy ville det vert med en stuselig 1,6 l heller

tror det var noe snakk om 2l fra focus st med turbo og nermere 300bhp :) nye fiestaen har og en grei størelse på motor og har turbo. og den har da 180 ish hester. så tviler på dem vil klare og dra så mye ut av en 1,6 uten turbo. 

 

den er og sykt artig og kjøre :)

Edited by ST225.350

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fiesta ST er light versjonen av det jeg ville hatt for og si det slik.

Men en sugemotor på 1.6l ? kommer aldri til og skje. kommer aldri til og matche en turbo motor. du må og tenke på lov verket som må følges for utslip osv ;) og en turbo motor vil slå en suge motor uansett. MEn derimot om dem kommer med en 2l turbo motor på 300bhp hadde det verdt gøy:P

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Savner disse bilene med 4x4 eller baktrekk

Prøvde en st som re byggd om av wolf tuning nå colins i england, sykt kul den, men et problem.. den er umulig og helt på trynet og kjøre.. for liten vekt bak, så den snurer for fort, dem har også en ombygd fiesta st og den er det samma historie med. hadde dem flytta gear kassa bak og mye modding kunne det gått. men da er og poenget med bilen borte. en bruks bil med litt ekstra futt i. 

 

Men om du virkelig setter deg ned og blar opp ca 50k for og stive av bilen noe sykt. og ca 100k for nyt gear kasse system og LSD diff. da kan du leke deg godt. detter er gjort med en focus rs mk2. og den kjører med ca 570bhp. den holder følge med de andre rsene på 660bhp opp til 100, men derfra så blir den gjort til latter. dem prøvde ut den med 660 også. men da blei vekt fordelingen et problem igjen i svingene. med mindre dem skal bruke mye cash på et wrc styre system :)

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...