Jump to content

Oppvarmet frontrute 89 sierra


dohcboy

Recommended Posts

leita litt på gladforden min å finner ingen sikring, men d stemmer vel at d ikke er noen sikring.

er d noen kjente feil på dette anlegget ?

er to rele. et tidsstyrt og ett vanlig rele med to feite poler på, noen av disse som er kjent for å ryke med årene ?

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

På scorpio tror jeg sikringen ligger inne i handskerommet, sammen med sikringen til bensinpumpa.
Det feite svarte er vel samme som Ford har brukt som tenningsrelè på div forder etter Granada/Taunus, uten problemer.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

fant ingen sikring. å er vist ingen sikring heller til dette, releene har jeg funnet ja.

d svarte er hovedstrøm releet mens d andre gråe er et tids rele, som sansynligvis er gåent i mitt tilfelle for jeg fikk liv i frontruta, viste seg at kontakta til tenningstrømmen var nappa ut. å når jeg slo på ruta så sto den på men gikk ikke an å slå den av igjen. å timer'n funka ikke heller for etter d jeg har lest skal ruta slå seg av etter 4 min ca. men d gjør den ikke. står på konstant.

men å få tak i tidsreleet kan vel bli spennende :P

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...