Jump to content

Mondeo 2001- Lett å lese ut feilkoder etc?


POS

Recommended Posts

Starter en ny tråd om dette. Som nevnt vurderer jeg sterkt å anskaffe meg en Mondeo igjen. Har en MB E300 TDT nå som er en deilig bil, men dyr å ha. Blant annet fordi jeg ikke kan lese ut feilkoder med standard OBD2 etc. Må på verksted hver gang.

 

Med Mondeo: er det bare å kople til standard OBD2 og lese ut feilkoder, eller er det noe fiks faks med Mondeo også?


Fant denne på YuoTube nå. Kan visst lese ut feilkoder uten OBD2 også :-)

 

Link to comment
Share on other sites

På bensinbiler kan du lese av kodene med standard OBD2-adapter, men på dieselbiler må den være nyere enn 2004 etter hva jeg har forstått. Har selv en 2003 TDCi der denne kodeavleseren fungerer fint. http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=271201807684

Edited by ragwo

2003 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia

Link to comment
Share on other sites

Ah... Høres bra ut.

 

Er så lei av å ikke få lest ut feilkoder da Mercedes har låst mye til sitt eget Star-diagnoseverktøy. Og det koster mye penger. Både i innkjøp eller å bruke lokalt verksted med Star...

 

Jeg har ennå ikke forstått hvorfor man må ha diagnoseverktøy i det hele tatt. Dersom det er en datamaskin i bilen som registererer feilkoder, så burde det jo være en smal sak å få feilkoden opp på displayet på dashbordet... En feilkode blir jo aldri bedre enn firmware som er på bilen.

 

men på dieselbiler må den være nyere enn 2004

 

Ok, så da kommer jeg i mål for hundrelapper med en Mondeo :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...