Jump to content

Cosworth 4x4 motor selges! Etter kjøpers ønske?


Pusur_

Recommended Posts

909motorsport.no har en 200 motor liggende i deler. Denne hadde vi tenkt å overhale og sette sammen for salg. Men om det er noen der ute som ønsker seg noe spesiellt, er dette en gyllen mulighet til å være med på å bestemme opsettet selv. Alt fra farger til innmat kan da kjøper selv velge mot et lite depositum ved oppstart. Motor leveres klar til bruk, det vil si, settes rett i bil og vri på nøkkelen, evt rett i motorbenk for mapping. Pris avhenger av valgene kjøper går for.

 

909motorsport befinner seg nå 10min nord for Namsos.

 

Link to comment
Share on other sites

Hei. Er det sånn at dere har stålkontroll på hva dere driver med selv, eller settes noe av arbeidet med utmåling og montering vekk? Hvem tar maskineringsjobbene for dere?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Når det kommer til maskinering og kontrollmåling bruker vi Cylmo. Til selve monteringen kommer vi til å bruke en lokal kar som har bygget titalls YB motorer og andre motorer. Han har også stått for ombygging av mange ombygd Cosworth`r som går på norske veier. Vil ikke nevne navn før dette er klarert med persjonen det gjelder, men pinlig nøyaktighet og høy kompetanse er nøkkelord på denne karen. B)

Link to comment
Share on other sites

nye eiere?? hvordan blir det da med delene for 12000,- jeg bestilte for snart 2 år siden ????

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

 

Det er sikkert mange av oss som er interessert hvis prisen er riktig.

Har dere en antydning der dere angir boring?

(Med Mahle stempler, nye lager og pakninger.)

Angi også i hvilken stand toppen er, for om den er OK, så trenger ikke den overhales for min del..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er sikkert mange av oss som er interessert hvis prisen er riktig.

Har dere en antydning der dere angir boring?

(Med Mahle stempler, nye lager og pakninger.)

Angi også i hvilken stand toppen er, for om den er OK, så trenger ikke den overhales for min del..

 

 

Borring kommer an på hva kjøper velger på sitt opsett. Hvis det er snakk om uorg innmat (pec som vi leverer) er minste dim 91.50. Hvis det er snakk om Mahle std er nok ikke borring nødvendig. Alle delene er per dags dato av ukjent kvalitet, det vil si at det er kun visuelt inspisert. Men alle deler som skal brukes leveres på cylmo for kontroll.

 

Jeg har fått en forespørsel på pm ang pris, og dette er vanskelig å gi uten noe spesifikkt opsett. men alt i fra 55.000.- for shinet org motor til bortimot 80.000.- for en "safe" 500hk motor. Alt etter kjøpers ønsker, her kan pris justeres opp og ned etter kjøpers lommebok og ønsker :) Når det kommer til toppen så ser vi helst at den også blir plukket i fillebiter for full service, dette for at vi ikke ønsker å levere noe "halvferdig". Men igjen, det er til slutt opp til kjøper ;)

 

Edt: Pris avhenger også selvfølgelg av hva kjøper velger å bruke fra den motoren han evt allerede har. Som bunnpanne, dynamo, servopumpe, turbo etc

Edited by Pusur_
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...