Jump to content

skifte ventilløftere cosworth 2wd


plexxipuz

Recommended Posts

14nm på dem fremste med lager, 20-22nm på resten.

 

Ikke dra høyere NM, da tar du gjenger i toppen.

Et tips er å dreie rundt motor til du ser det kommer opp olje, jeg gjør værtfall alltid det.

 

24mm på veiva.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Regner med at bilen har begynt å tikke? De fleste Cosworth motorbyggere eg har snakka med sier at problemet ofte skyldes at oljetrykket har blitt borte i bånn.. Ramme/rådelager får olje først.

 

Så det kan være lurt å sjekke lagra i bånn av motoren før du begynner å koste på i toppen :)

Blå veiv vil ingen ha :mellow:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Er enklest når toppen er av, da man kan bruke steamer i kanalene. Er sett skruer i fram kant og bak kant av toppen, der man får tilgang til kanalene. Noen bruker våpen pusse stang har jeg sett. Kan være vanskelig å få dritten ut nåt toppen er på, har bare gjort det med toppen av

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...