saj Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 (edited) Beveger meg ut på tynn is, så jeg trenger "ekspertise" om hvordan jeg skal tolke diagnose i Autoenginity software. Utgangspunktet er at gjennomsnitt l/km økte fra 0,8 til 1,2? Målingen viser at "B1S2 O2 Sensor Fuel Trim" konstant er på 99.6Kan denne sensoren være defekt? Ingen varsel på feilkode på dashbordet eller i software.B1S2 er vel sensoren som sitter under cat foran mot grillen? Edited September 19, 2013 by saj Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 Noen som vet om at Bank#1 er på radiatorsiden? Det er litt forskjellig info på nettet Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Noen som vet om at Bank#1 er på radiatorsiden? Det er litt forskjellig info på nettetHar fått vite at bank #2 er på radiatorsidenBeveger meg ut på tynn is, så jeg trenger "ekspertise" om hvordan jeg skal tolke diagnose i Autoenginity software. Utgangspunktet er at gjennomsnitt l/km økte fra 0,8 til 1,2? Målingen viser at "B1S2 O2 Sensor Fuel Trim" konstant er på 99.6Kan denne sensoren være defekt? Ingen varsel på feilkode på dashbordet eller i software.B1S2 er vel sensoren som sitter under cat foran mot grillen?Har funnet ut at B1S2 er sensoren som er etter katalysatoren på eksosrøret fra bank# 1. Den skal byttes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Oppdater tråden. Saken lukkes. Sensor byttet og ingen feilkode lenger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Bank #1 og Bank #2 brukes når man har V motor, f.eks en V6, da blir Bank 1 sylinderrekke der sylinder nr 1 er og som regel høyreside (venstre side hvis du står foran bilen) og Bank 2 blir på andre siden. B1S2: I ditt tilfelle har du bare Bank #1. Sensor nr 1 er foran katalysator mens Sensor nr 2 er etter katalysator. Når du bytter disse sensorene er det viktig at du ikke blander disse sensorene. Etter kat er bare en referansesensor. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Takker for oppklarende beskrivelse . Jeg hadde jo utelatt motor og type. Det er en ST220 med 3.0 V6/tverrstilt. Bank#1 blir inn mot torpedoveggen/førerhuset? Sensoren som etterhvert ga DTC varsel på dashbordet var etter katalysator.(På denne modellen var det mye som måtte skrus av for å komme til den ) ... ikke blande disse sensorene: sensor foran kat er ikke lik den som sitter etter kat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Oki, da har du Bank #1 og Bank #2. Nei du kan ikke blande disse sensorene, de er ikke like og måler ikke likt. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Kjekt å vite at det er forskjell. Kjøper stortsett på eBay. Der er det noen som er angitt som pre/after kat, andre ingenting (universal?). Det er ikke så ofte de må byttes, håper jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now