Jump to content

ST220 og lambda sensor B1S2 O2 fuel system trim = 99.6


saj

Recommended Posts

Beveger meg ut på tynn is, så jeg trenger "ekspertise" om hvordan jeg skal tolke diagnose i Autoenginity software.

 

Utgangspunktet er at gjennomsnitt l/km økte fra 0,8 til 1,2? Målingen viser at "B1S2 O2 Sensor Fuel Trim" konstant er på  99.6

Kan denne sensoren være defekt? Ingen varsel på feilkode på dashbordet eller i software.

B1S2 er vel sensoren som sitter under cat foran mot grillen?

 

 

Edited by saj
Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om at Bank#1 er på radiatorsiden? Det er litt forskjellig info på nettet

Har fått vite at bank #2 er på radiatorsiden

Beveger meg ut på tynn is, så jeg trenger "ekspertise" om hvordan jeg skal tolke diagnose i Autoenginity software.

 

Utgangspunktet er at gjennomsnitt l/km økte fra 0,8 til 1,2? Målingen viser at "B1S2 O2 Sensor Fuel Trim" konstant er på  99.6

Kan denne sensoren være defekt? Ingen varsel på feilkode på dashbordet eller i software.

B1S2 er vel sensoren som sitter under cat foran mot grillen?

Har funnet ut at B1S2 er sensoren som er etter katalysatoren på eksosrøret fra bank# 1. Den skal byttes.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Bank #1 og Bank #2 brukes når man har V motor, f.eks en V6, da blir Bank 1 sylinderrekke der sylinder nr 1 er og som regel høyreside (venstre side hvis du står foran bilen) og Bank 2 blir på andre siden.

 

B1S2: I ditt tilfelle har du bare Bank #1. Sensor nr 1 er foran katalysator mens Sensor nr 2 er etter katalysator. Når du bytter disse sensorene er det viktig at du ikke blander disse sensorene. Etter kat er bare en referansesensor.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Takker for oppklarende beskrivelse :) . Jeg hadde jo utelatt motor og type. Det er en ST220 med 3.0 V6/tverrstilt. Bank#1 blir inn mot torpedoveggen/førerhuset? Sensoren som etterhvert ga DTC varsel på dashbordet var etter katalysator.

(På denne modellen var det mye som måtte skrus av for å komme til den :evil: ) ... ikke blande disse sensorene: sensor foran kat er ikke lik den som sitter etter kat?

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å vite at det er forskjell. Kjøper stortsett på eBay. Der er det noen som er angitt som pre/after kat, andre ingenting (universal?). Det er ikke så ofte de må byttes, håper jeg :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...