Jump to content

Dieselpartikkelfilter til Kuga


toni

Recommended Posts

Min Ford Kuga gikk i nødmodus den 10 aug, det ble fastslått tett partikkelfilter pga en sensor som ikke virket.

Pr idag (20/9) har forhandler fortsatt ikke fått levert dette filteret. Dette til tross for utallige purringer via Ford Motor Norge.

 

Er det noen som har tilsvarende erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Hvilken modell er det? Vi har skiftet 2 tror jeg det er, på 09 modell. Ingen problem med deler da

Det er en 2008 modell, uten at jeg vet hva slags logistikkopplegg som finnes i Fordsystemet, så er det jo ikke akkurat troverdig. Forhandler bestilte dette et par dager etter at bilen ble levert. Det er snart 5 uker siden.... 

Link to comment
Share on other sites

Kan være det står i rest, da kan det ta tid. Visst de har det i køln, så får man det på 4-5 dager, ørebro får man det neste dag

Mulig det, men det gjelder ikke filteret til min bil. Iht til en eller annen "Product Manager" i Ford systemet, var nemlig filteret i Køln den 9 sept. Det har enda ikke kommet til Halden der bilen står.... Jeg er vel ikke akkurat imponert!

Link to comment
Share on other sites

Mulig det, men det gjelder ikke filteret til min bil. Iht til en eller annen "Product Manager" i Ford systemet, var nemlig filteret i Køln den 9 sept. Det har enda ikke kommet til Halden der bilen står.... Jeg er vel ikke akkurat imponert!

Det er merkelig, din forhandler ser jo hvor delen er, og maks en uke så bør du ha delen fra Køln, eller så er det treghet på delelageret hos din forhandler, noe vi ser for ofte rundt om

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel aldri hatt en bil med så mye feil, og når i tillegg det lokale "Ford verkstedet" viser seg å være uten kompetanse (både teknisk og som kundebehandlere), er saken grei for min del.

Familiens Ford nr 8 og 9, blir de siste vi noen gang kommer til å kjøpe. Kjerringa sin Fiesta blir bytta ut så fort garantitiden er ferdig, Kuga`n er historie før jul.

En stor takk til den som fant opp "Super kasko" - uten den hadde jeg vel vært konk for lenge siden........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...