Jump to content

4x4 dohc kasse på cosworth?


cosworth123

Recommended Posts

Jeg mener rimelig bestemt at Ratlesnake satt Cosworth motor i en helt standard 4wd doch, altså i mitt hode passer det.

 

Send han en PM, du finner han på profilen min.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Det har jeg lest også. Men jeg er svært int i å vite hvilke starter han brukte. For hvis dohc 4x4 girkassa passa rett på, så kan umulig dohc 4x4 starteren gjøre det da dohc svinghjulet er mindre enn på cosworth.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

2WD dohc kassa passer på cosworth 4x4 motor hvertfall.. subba bittelitt i kassa første gang jeg startet opp men forsvant med en gang.. starteren brukte jeg fra 4x4 cosworth.. men du får bare inn 1 og 1\2 bolt om du skjønner.. dvs at du må sette inn en vanlig en i toppen, så en tynnere en i bunnen pga at svinghjulet er større så starteren må "spaces" ut litt.. dette funket knallgreit på min.. vet det er mange flere her som har gjort dette før.. er også folk som har byttet over hele cluch huset .

 

edit: jeg gjorde dette på 2wd og da måtte jeg modifisere bunnpanne osv... så hvordan dette vil gå på 4x4 dohc kassen er jeg ikke sikker på...      dohc har jo egentlig starteren på motsatt side av cosworth..

Link to comment
Share on other sites

Rattlesnake påsto at clutchuset på 4x4 dohc girkassa var identisk med cosworth girkassa. Starteren sitter plassert på samme sted på dohc 4x4 og cosw 4x4.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Monterte sammen dette i går jeg også. Passet rett på, med unntak av at jeg synes clutcharmen kom alt for langt frem, men jeg er usikker på om jeg har 2wd eller 4wd svinghjul..

Jeg lager uansett til slik at jeg kan justere armen inn og ut på en enkel måte..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg køre med 2wd svinghjul på min 4x4 cosworth ( og 4x4 Kobling) og der er ingen forskel på højden fra flancen til koblingsoverfladen. Men syntes at huske at en dohc svinghjul er en del højere, så mon ikke det er armen der er forskellen. Det burde kunne løses med at lave knoppen inde i gearkassen justerbar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...