Jump to content

Kjøp av mk3 diesel, motorvalg?


mondeo95

Recommended Posts

Må gå over på ny mondeo da min gamle mk1 har tatt kvelden :( 

 

Har sett litt på bilmarkedet i dag å har funnet ut at det blir nok "ny" mk3 mondeo på meg, å tenkte da å gå over på dieselbil.

har hørt litt fram og tilbake angående diesel å tror nok at jeg kommer til å gå for 2litern men da er valget 116hk eller 131hk.

Er det noen her på forumet som kan si litt om disse 2 motorene både på godt og vondt?

Har hør litt selv at 131hk motorn ikke er så slitesterk som 116hk motorn, er dette noe som stemmer eller er det bare svada?

Er rimelig grønn når det gjelder diesel så all informasjon er god informasjon :)

 

Mvh Arnt

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde 116 hk motoren selv, og var veldig fornøyd med den. Men velg ny nok til att du får 6 gear manuell kasse. Den passer diesel motoren langt bedre enn 5 trinns kassa.

 

Jeg prøvde også 131 versjonen uten att jeg følte det var noen veldig stor forskjell på det. Merket den var litt sterkere i bunn, men følte de ellers var temmelig like.

 

Mye tull med dyser på disse. Og diesel varmere, ellers temmelig gode motorer. Kan ikke forstå hvorfor det skal være forskjell på slitestyrken på de to motorene. Aldri hørt noe om

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forhørt meg om nettopp dette, og har blitt anbefalt 131 hk versjonen over 116. Eneste forskjellen på disse er turboen (og programvaren). Igjen er jeg blitt fortalt dette av en Mondeo-mann. 6-trinns kassen tåler visst mer trøkk. Spesielt dersom du tenker å trimme den (omprogrammere den).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...