Jump to content

kamakselbytte


escort91

Recommended Posts

Kent Cams har utrolig stort utvalg av kammer til ohc. Så stort med mange kammer laget for spesifikke klasser at man lett ser seg blind på utvalget.

Hvilken kam du skal velge kommer alt an på trimingsgraden. Med 32/36 DGAV gasser f.eks er FR32 mye brukt. Har du orginal innsprøytning så er FR34 den kvasseste som de har for umodifisert innsprøytning. Med orginal innsprøytning er altså FR34 eller momentkammen FR30 det rette valget.

Sierra er en rimelig tung bil for sugetrimma ohc, så de mye brukte GTS kammene kan gi for dårlig momentregister, og det er vanskelig å treffe med alt som må stemme for å få bra resultat, som rett komp, rett grenrør og eksosanlegg, rett lengde på innsug og trakter.

GTS4 kammen kan gi opp mot 200hk på 2-2,1 slagvolum og 45-48mm dobble gassere.

HT1E er en av de mer moderne kamprofilene som er laget for å gi bredest mulig arbeidsregister. Litt mindre potensial for toppeffekt enn f,eks GTS4, men ifølge de som har prøvd HT1E kammen så har man større margin å gå på f.eks komp, grenrør og innsug/trakter enn med f.eks GTS kammene før sluttresultatet taper seg drastisk, samt bedre arbeidsregister enn GTS kammene.

http://www.kentcams.com/product-details/1313/Camshaft/Camshaft/HT1E-Competition/

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...