Jump to content

Dørlås på mondeo mk4 problemer..


Trones...

Recommended Posts

Go søndag folkens :)

 

Frua sliter litt med at nå som det er blitt vinter så har hun av og til store problemer med å både komme seg inn og ut av sin mondeo mk4.

Regner med at grunnen er fukt å is i låsene. Men er dette er vanlig problem på disse?

Omså blir ikke dørlås smurt opp å det på service? Må da tilføye at bilen har komplett servicehefte og alt er gjort hos Ford forhandlere.

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Dette er ganske vanlig, å ja, det skal smøres ved service, men smøringen når ikke problemet i låsekassen.

Det er derfor vanlig å demontere låsekassen, gjøre den ren, å smøre med et spesielt fett på noen punkter.

Hos ford skal de vite dette:)

 

Så i prinsippet så skal jeg ta med meg servishefte, "problemet" og be dem og fikse problemet som reklamasjon på tidligere service?

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

2007

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Sleit med samme problemene med min 2005 Focus, stadig frosne dører og stadig smøring - men det var problemer så fort det ble kuldegrader.

 

Når jeg monterte nye høytalere i frontdørene oppdaget jeg et sort, tykt belegg nederst inne i dørene. Dette var seigt og holdt åpenbart på vann. Dette gjorde nok at det konstant var høy luftfuktighet inne i døren der låskasse sitter.

 

Se bilder et stykke ned i denne tråden:

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/68031-oppgradere-stereo-i-focus-2005-masse-bilder-na-ogsa-alarmmontasje/

 

Jeg skrubbet vekk belegget med avfetting og såpe. Påfølgende vinter hadde jeg ingen som helst problemer.

 

Kan være verdt å prøve.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...