Finken Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Noen som vet om de går ann å bare sette over innsug, eksos og turbo frå rs turbo til xr3i?? Eller blir de bare masse problemer... Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 ledningsnett er nå go forskjell på..... men du kan vel modifisere sånn at du kan kjøre turbo k - jetroniken... trenge bare en adapterboks der som luftfilteret står me en flens så du kan kjøre lufta fra turboen inn i systemet.... men turbo å eksosmanifold passer overens... mangler bare oljeretur i blokka å rst stempler med lavere comp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Turbo_fever Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Jeg og dadda rst har akkurat gjort dette. Flyttet over manifoild,turbo,innsug,og luft mengdemåleren fra rst. Pluss den ene hjernen. Vi har problem med å den til og gå når den går på tomgang. Når vi får den til og gå så går den ikke på tomgang.Hvet noen hva som gjør det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Noen som vet om de går ann å bare sette over innsug, eksos og turbo frå rs turbo til xr3i?? Eller blir de bare masse problemer...<{POST_SNAPBACK}> trur det er like lett å skifte hele driten viss rst`en er fin... holder selv på å bygge om en xr3i til turbo jeg gjør det litt forde det er gøy.. jeg tenker å beholde xr3i innsuget, skal lade 0,4-0,5 til å starte med..(kobler kaldstart dysa på via trykkbryter på 0,2) når jeg får kobberpakning å dekomprimerer til 7,8;1 kjører jeg trykket opp til hvertfall o,8 (men da kjører jeg på en ekstra dyse til fra 0,5 å opp) noen meninger ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 vil fungere bra det,akkurat gjort det samme sjøl jeg no med en 1,6 i med ke jetronik,brukte alt fra rs turbon å barre byttet over.la på 2 grp a pakninger så kompen vart litt lavere.kjører på 0,5 i laddetrykk no å d fungerer kjempebra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 dadda rst: konge , et par spm1: hvor tykk er grp A pakningene forhold till orig? +pris? tenker 2,5mm kobber + orig.2: du kjører uten tileggs sprut? 3:tenker kanskje å kjøre 0,4, før jeg får rigga tileggs spruten å får tak i kobberen.. skifter strekkboltene til en sterkere type.. hva har du gjort? noen meninger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 trur grp a pakkningen er 1mm tykkere en original pakningen,pris på grpa er ca700,men du får kjøpt en dobbel grpa til 1400k da slipper du 2 stk.jeg kjører uten tillegs sprut ja,ke leverer nåkk til det trykket jeg kjører på.prøvde å kjøre på 0,7 uten antydning til tenningsbank.men den motoren min er kunn gått 20 000 så den er i bra stand da.jeg driver å skal overhalle en 1900 cvh blokk fra statene nå som skal i,men jeg har problem med å finne ringer til stemplene,men når jeg har funne det så blir det oppjustert trøkk på den motorn jeg kjører med no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 hmm...ville du brukt dobbel grpA pakning eller 2,5mm kobber + org.? får kobberen får rundt 1k +trur du det ordner seg med orig insug å hjerne? +kallstart greiene viss jeg får det til (04,-0,5bar trykk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 du vil vel kansje få lavere komp med kobber..ska ikkje vare no prob med å få dette til å virke.k jetroniken ska greie å levere nåkk bensin til 160 gamp men har sett folk kjøre med 210.det går ant å shimse opp trykket å på k jetn i motsetning til ke jetn..har trua på prosjekte dett ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 tror du vil få en altfor lav kompresjon da... på en orginal rst-motor kan du ta av 0.8 mm for å få en kompresjon på 7.8:1 så 2 gr.a. pakninger og 2.5 mm kobberplate tror jeg blir alt for lavt... kan regne ut hvor mye du vil få i komp hvis du vil? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 kdyescort tenkte grpa eller kobber,ikkje begge deler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 ser det nå, my bad... men er det ikke like greit å bare ha en kobberpakning da? hvorfor skal du ha kobberpakning og orginal-pakning? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 du vil vel kansje få lavere komp med kobber..ska ikkje vare no prob med å få dette til å virke.k jetroniken ska greie å levere nåkk bensin til 160 gamp men har sett folk kjøre med 210.det går ant å shimse opp trykket å på k jetn i motsetning til ke jetn..har trua på prosjekte dett ja <{POST_SNAPBACK}>hvordan booste trykket? shims? har ikke gjort det før sitter det en trykkregulator på enden av fuel railen som kan shimses? hmm... så du sier egentlig at jeg kan droppe trykkswitch på kaldstart dysa forde k-jettronicen lever opp til ca200 ved å shimse trykkreg. får å tvinge litt ekstra gjennom dysene.. hmm.. du får vel endel overtrykk i insugsmanifoilden, det vil si du må tilsvarende opp på fuel railen for å gå i 0. så viss jeg har 3bar bensin trykk orig. mater 0,8 bar på turboen vil si jeg må ha 0,8 bar extra trykk på fuel railen får å gå i 0 liksom.. viss den der imot skal levere mer, har ikke peil på hvor mye men si viss jeg shimmer/skrur opp på 4bar bensin trykk. da vil jeg få et overtrykk på 0,2bar i dysene? Er jeg helt på viddene med denne tenkingen? OLEK: man ternger vel kanskje bare kobberpakning har ikke gjort detta før.. men veit man skal varme kobberet å skvise det sammen, trenger vel kanskje ikke orig. pakning da Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 bare pass på at både blokk og topp må være 100 % rette, dvs helst planslipet.....ellers har ikke kobberpakningen noe for seg.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 har en av dere en side hvor det står spec. på xr3 motoren? (slaglengde, komp, dysestørrelse cm3,) slik snacks da kan jeg regne komp selv olek.. men kom gjerne med innspill på setup :) holder bare på å montere turbo, venter på deler til den også +at jeg jobber 63 timer denne uken så det går nok en 2uker hvertfall før jeg regner med jeg er oppe å kjøre har foresten orginal rst ic.(men veit å f....n hvordan tempen er) takk for svar foresten"!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 dvs at biligste løsningen blir "dobbel" grA pakning... gidder ikke bruke så inn i helvete på en 86 xr3i :/ har du en mening om detta bensin greiene olek? vil ikke bruke penger på lambdasonde å display Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 har ikke noe erfaring med k-jet så kan ikke gi deg noe svar der... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 dadda rdt: noen invendinger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 xr3i innsuget avgir mindre varme da....kansje en fordel da det lønner seg og ha så kald luft inn som mulig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now