Jump to content

B-Max


nybruker

Recommended Posts

Jeg vurderer en B-Max og vil gjerne ha noen råd fra dere som kan "Ford".

 

Så den på Fifth Gear for noen uker siden, likte godt den høye sittestillingen samt åpningen.

 

"Min bil" vil bli den høyeste utstyrsvarianten men jeg er usikker på hvordan "feelingen" er. Er det en billig-Ford eller er kvaliteten på høyde med Golf etc.?

 

Ble litt skeptisk når jeg så at den var bygget i Romania.

 

Ikke ofte de er å se langs veien, selv hos forhandlerne er de ikke særlig profiert.

 

Kanskje en årsak til det?

 

Blir glad for innspill.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

B-max er en fiffig liten bil. Det er en bil som er midt mellom Fiesta og C-max. Har ikke selv prøvd den, men den er nok veldig lik å kjøre som Fiesta, som er en kjøreglad bil.

B-max sin kvalitet er nok helt på linje med Fiesta, dvs at den kan nok virke litt billig. Men allikevel så er det gode materialer.

 

Jeg ville absolutt vurdert B-max hvis jeg skulle hatt en bil i den str. plassen innvendig er upåklagelig til at det er en så liten bil, 1.0l turbo motoren er fantastisk morsom å kjøre.

 

At den er bygd i Romania er nå egentlig hipp som happ, :)

  • Like 1

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Stian.

 

Jeg må ha automat og dermed 1,6 motoren.

 

En Fiesta er "god nok" kvalitet for meg, jeg er usnobbete og har alltid hatt smpbiler eller biler som kompiser reagerer på. Men er som sagt bekymretfor "Romania". Nå er jeg fortsatt skeptisk til Skoda men hva mener du med hipp som happ? Samme kvalitet som de andre modellene til Ford?

 

Nå er jo Ford relativt alene med en slik type bil i den størrelsen, kan det være årsaken til lav profilering? Hva skjer med prisen når jeg skal bytte den om 5 år/90.000 km?

 

God helg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

B-Mx er bygget på samme platform som Fiesta, om jeg ikke husker feil. Jeg har Fiesta av siste modell, snart hatt den et års tid.

Veldig fornøyd med denne så langt. Gode kvaliteter innvendig, sett i forhold til tidligere modeller har de gått opp både 2 & 3 hakk.

God å kjøre er den og.

 

At bilene er bygd i lavkostland i øst er ikke noe unormalt.

Mest sannsynlig er ikke Ford alene om å få produsert biler der borte heller, bare ikke alle som vil snakke så høyt om det.

 

Ta deg en tur og prøve den, slik at du får gjort deg opp din egen mening. Koster heldigvis ingenting å prøvekjøre :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk, jeg leste også den testen.

 

Har prøvekjørt nå og jeg ble ikke skremt, kvaliteten opplevdes bedre i Ford enn tilsvarende fra Opel. Peugot følte jeg var litt bedre, men de mangler jo automat.

 

Noen som tør gjette ca. lev. tid på en B-Max etter mine ønsker? Altså at jeg velger farge, motor samt utstyr - ikke en lagerbil hos importøren altså.

 

 Selgeren vet det, men erfaringsmessig vet jeg at straks jeg spør selgeren om det går det ikke lang tid før jeg har sagt ja.  :shutup:

Link to comment
Share on other sites

Kan da umulig ta mer enn 3-4 mnd?

 

Har du sjekket ut lagerbeholdningen til R&S ?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...