Jump to content

Verdi på Sierra Cosworth 4x4 sedan?


kRRistian

Recommended Posts

Hei alle sammen og god jul!

 

Bare så dette er klart så er ikke dette en salgsannonse, jeg vil bare finne ut hva verdi bilen har.

 

Jeg har en 91.mod sierra cosworth som er importert fra Sveits, bilen hadde 1.eier i Sveits og jeg er den tredje eieren siden den kom til norge. Den er bergunderrød med skinninteriør og har elektriske vinduer foran.

Bilen har rust i rammevanger og kanaler samt gulvet er generelt dårlig stand, ellers er bilen fin i lakken men har noen småbulker her og der. Motoren er nybygd med nye stempler, balansert veiv, store dyser, garrett 3071bb, grenrør, airtec intercooler, airtec turbocooler, aluradiator av ukjent merke, Link pluss datasprut, alt av lagrer, High flow/high pressure oljepumpe, 2 dobble coiler, svart samco, 3" mongoose.

 

Ellers har bilen bilstein dempere, compression struts, stabstag foran og bak, originale felger, turbogroove bremseskiver med ebc klosser. Har noe deler som jeg selger med hvis jeg bestemmer meg for å selge, blandt annet coilovers.....

 

I mine øyne så er motoren stort sett det som er verdt noe. Noen tenker nok i de baner hvor de vil ha rammenummer og vognkort, det har selvfølgelig en verdi men siden dette er en originalbil hadde det vært kjekkt om noen med mad skills i sveising ville hatt hele sullamitten. 

 

Til info så er motoren bare grovmap`et, men har sett samme oppsettet på en escort som kjører på vanlig bensin og tar ut rett over 400 hjulhester, jeg har såpass store dyser at jeg ville hatt to map, et for E85 og et for bensin.... Motoren kom på rundt 75.000 slik som den står nå.

 

Alle vurderinger og spådommer mottaes med takk.

 

Mvh.

Kristian

 

72251_1360295262127_2056523_n.jpg

 

40743_1360295822141_8218623_n.jpg

 

Slanger er nå byttet til sort!

73239_1360291702038_3439345_n.jpg

 

34402_1360295982145_3432997_n.jpg?lvh=1

 

tn_251_42211185323_3996_n.jpg

Edited by kRRistian
Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen og god jul!

 

Bare så dette er klart så er ikke dette en salgsannonse, jeg vil bare finne ut om bilen er verdt å selge grunnet tidsklemma.

 

Jeg har en 91.mod sierra cosworth som er importert fra Sveits, bilen hadde 1.eier i Sveits og jeg er den tredje eieren siden den kom til norge. Den er bergunderrød med skinninteriør og har elektriske vinduer foran.

Bilen har rust i rammevanger og kanaler samt gulvet er generelt dårlig stand, ellers er bilen fin i lakken men har noen småbulker her og der. Motoren er nybygd med nye stempler, balansert veiv, store dyser, garrett 3071bb, grenrør, airtec intercooler, airtec turbocooler, aluradiator av ukjent merke, Link pluss datasprut, alt av lagrer, High flow/high pressure oljepumpe, 2 dobble coiler, svart samco, 3" mongoose.

 

Ellers har bilen bilstein dempere, compression struts, stabstag foran og bak, originale felger, turbogroove bremseskiver med ebc klosser. Har noe deler som jeg selger med hvis jeg bestemmer meg for å selge, blandt annet coilovers.....

 

I mine øyne så er motoren stort sett det som er verdt noe. Noen tenker nok i de baner hvor de vil ha rammenummer og vognkort, det har selvfølgelig en verdi men siden dette er en originalbil hadde det vært kjekkt om noen med mad skills i sveising ville hatt hele sullamitten. 

 

Til info så er motoren bare grovmap`et, men har sett samme oppsettet på en escort som kjører på vanlig bensin og tar ut rett over 400 hjulhester, jeg har såpass store dyser at jeg ville hatt to map, et for E85 og et for bensin.... Motoren kom på rundt 75.000 slik som den står nå.

 

Alle vurderinger og spådommer mottaes med takk.

 

Mvh.

 

Kristian

Norsk skiltet? det er jo omtrent alt som er verdt å vite, tar man utgangspunkt i at den IKKE er norsk, tja 60 lapper kanskje? ikke fordi den ikke er VERDT mer, men fordi det er kjøperne som bestemmer verdien. det gjelder å finne rette kjøper, selv betalte jeg 40k BARE FOR MOTOR.. da uten noen utvendige deler, så riktig kjøper vet hva dette koster. MEN synd å skulle ødelegge en nummerbil, det går kaldt nedover ryggen.. hvor mye rust er det egentlig snakk om?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bilen har rust i gulvet, spesielt angrepet er infestninger til traversforinger og undersiden av bagasjerom hvor steinspruten står fra bakhjulene. Den har ikke rust i skjermer og dører, noe som er merkelig...

Jeg vil anta at det er mye rust i kanalene og, jeg har ikke hatt av skjørtene enda men er rimelig sikker hvis jeg kan få dømme ut fra gulvet. 

Jeg har hatt biler før hvor det er et hull og to i gulvet, og bare så det er klart så er sierraen i en helt annen liga.

 

Jeg har ikke spesielt god greie på sveising, så planen var å sette bort arbeidet til noen men så kom storken med to unger og lokalet vi leide skal rives så det ble mye på en gang. Nå leier jeg et mindre lokale 

hvor jeg har plass til en bil, men har klemt inn begge to (har en taunus også). Så for at jeg skal kunne ha plass til å jobbe med taunusen vurderer jeg om sierraen må gå.

Bilen er registrert i norge og har norske skilt, disse er levert inn siden det mangler eu-kontroll og det er liten vits i å kjøre den på noe kontroll med det gulvet.

 

Jeg har er lite lysten på å selge den i deler, ville helst at den ble komplett igjen slik den fortjener. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...