Jump to content

PM mellom ikkemedlemmer og medlemmer


cossiemk1

Recommended Posts

Er det sånn at medlemmer IKKE kan svare på private meldinger fra ikkemedlemmer?? Jeg har aldri hatt noe problemer med å få svar når jeg sender pm til noen her inne, men etter dette nye opplegget så får jeg aldri svar lenger... Eller er det sånn at jeg har sagt eller gjort noe slik at jeg er "bannlyst" her inne? Det hadde vært greit å vite så jeg slipper å vente på svar fra alle de som har hjulpet meg tidligere, eller som jeg har hjulpet med noe. Vet jo liksom ikke om de har fått meldingene engang, og det er jo teit hvis jeg feks har svart noen på et konkret spørsmål, så kanskje de sitter og venter på et svar fra noen, slik at de kan få til hva det nå er de måtte lure på...

Link to comment
Share on other sites

Forumet har ingen funksjon for å hindre betalende medlemm fra å svare på en PM fra en ikkebetalende medlemm. Så da er det noe annet som eventuelt har skjedd her.

Jeg har sjekket innstillingene til brukeren din for å se om jeg fant noe galt. Du er ikke sperret på noen måte fra å bruke PM funksjonen.

Eneste varslingen du får om du har aktivert om du fått svar på PM er via email. På forumet vil du altså ikke få varsel om ny PM eller svar på PM før du trykker deg inn i innboksen og ser om du har fått svar, tror jeg. Men det er i grunn ingen feil.

Da gjennstår noen andre alternativer.

- Den du har sendt PM til er sperret fra å svare deg.

- Den du har send PM til har ikke lest meldingen, valgt å ikke svare, eventuelt slettet PMen med ett uhell. Er den slettet skal det stå "deleted" ved siden av PMen i samtaleboksen din.

Om du trykker inn på PMen du har sendt så ser du oppe i venstre hjørne om mottakeren har lest PMen.

- Det Stian skriver over her tyder på at innboksen din er full. Da kan du ikke motta flere nye samtaler annet enn fra en moderator eller admin. Men en samtale du allerede har startet skal gå å fortsette på. Altså du skal kunne sende en ny PM i den, eller mottaker skal kunne svare.

 

Kan du se om noe av dette kan være problemet, og komme med en tilbakemelding på det?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg får et tall oppe i høyre hjørnet på konvolutten her på forumet når jeg får en PM. Innboksen min er ikke i nærheten av full heller.
En jeg venter svar på er ikke lest ser jeg, så han har vel kanskje ikke vært inne på en stund, til tross for at han er Tekninsk rådgiver.

En annen er lest 17. desember, men dette er bare en påminnelse om de andre meldingene jeg har sendt samme kar, og her gjelder det deler han skal selge. Hvorfor er noen evt sperret for å sende meg pm??

Link to comment
Share on other sites

Jeg får et tall oppe i høyre hjørnet på konvolutten her på forumet når jeg får en PM. Innboksen min er ikke i nærheten av full heller.

Ok, da er det ikke noe galt med notification. Som ikkebetalende blir meldingsboksen full ved 30 samtaler. Så det skal ikke veldig mye til for at det blir fult. Det RS|Stian skriver tyder på at du har full innboks. Moderator og admin får send en ny samtale til deg til tross for full innboks. Til venstre under "lagring" i innboksen ser du hvor mye plass du har igjen før det er fullt.

 

 

En jeg venter svar på er ikke lest ser jeg, så han har vel kanskje ikke vært inne på en stund, til tross for at han er Tekninsk rådgiver.

En annen er lest 17. desember, men dette er bare en påminnelse om de andre meldingene jeg har sendt samme kar, og her gjelder det deler han skal selge.

Ok, da har han nok ikke vært inne på forumet siden du sendte melding.

Den personen som skal selge til deg høres det neste mer ut som har ignorert deg med vilje.

 

Hvorfor er noen evt sperret for å sende meg pm??

Ikke deg som enkeltbruker altså. Men om en bruker er bannet så kan muligheten for å svare på PM også være deaktivert.

Jeg mener også at brukere i validating brukergruppen ikke har tilgang til å sende PM.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Man har faktisk muligheten til å deaktivere PM selv inne på profilen sin (Disable Messenger), men da ville du fått opp en beskjed om at denne var deaktivert når du gikk inn på Personal Messenger.

I og med at du får sendt PM også så kan ikke denne være deaktivert. Ser nå at jeg har full PM-boks (100% brukt), men beskjeden jeg fikk når jeg prøvde å sende til deg tyder likevel på at PMen skulle blitt sendt, med mindre jeg valgte å lagre utgående meldinger, dette ville jo da øke lagringskvoten som igjen ville føre til at jeg ikke fikk sendt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...