Jump to content

Polyforing på travers


Gess

Recommended Posts

Jeg har montert polyforinger på traversen bak og når jeg strammer til bolten så ser det slik ut:

 

IMAG1040_zps7d49fb28.jpg

 

Det kan se ut som om foringern ikke sitter ordentlig i traversen.

Braketten på undersiden ser heller ikke ut som om den klemmer ordentlig:

 

IMAG1041_zps4bee91d3.jpg

 

Er det noen som har vert borti lignende? Kan det være hylsen i foringen som er for lang? Har jeg ikke fått traversen ordentlig på plass oppunder bilen? Skal hylsen på foringen entre hullet der bolten går inn eller skal den ligge kant i kant der?

 

Slik så det ut etter at foring og hylse var montert i travers.

DSC01369.jpg

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Dette er foringer til Granada og de er flate på toppen, så det nederste bildet viser oversiden av traversen.

Det jeg lurer litt på er rett og slett om hylsen er for lang slik at braketten ikke får presse på selve foringen. Det ser litt ut som om det er problemet hvis en ser på det nederste bildet.

Disse kulene på toppen lurer jeg oså litt på. Det kan virke som om de presser foringen nedover og ut av traversen.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

De er nok litt forskjellige ja. Granada har flate foringer på topp, så er de kon inni traversen og flate i bunn. De som jeg har er støpt i ett stykke så flensen på topp må presses gjennom et litt trangere hull. De så ut til å sitte ganske tight helt til de kom på bilen. Jeg får se nærmere på det ved anledning tenker jeg.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Ja det blir nok noe slikt, jeg hadde jo trodd at dette skulle passe som hånd i hanske, så dum er jeg :-)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok ned igjen braketten, og helt riktig, hylsen stakk ut flere mm. 

IMAG1043_zpsfd51a76c.jpg

 

Jeg saget av en liten centimeter og remonterte alt. Det ble litt bedre, men braketten er tydeligvis laget for å presse på en gummiforing og den har en opphøying rundt bolten. Det blir derfor ikke jevnt press på hele foringen. Foringen ser fremdeles ut til å stikke litt ut av traversen. Jeg får sette bilen nedpå alle hjulene igjen etterhvert og se hvordan det da blir.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...