Jump to content

noen problemer med bil


ahs1989

Recommended Posts

jeg har en focus jeg har litt problem med. når jeg kjører sent så kommer det en rar skravle lyd foran. sjer vær gang jeg gir pittelit gass til og med når jeg står i ro. sjønner ikke hvor dette kommer fra.

jeg har også problemer når jeg kjører der fartsmåleren plutlig går i null og av og til slår abs og anti spinn seg av mens jeg kjører. det som da sjer er at bilen hopper lit på en måte. virker som det er noe tett eller mangel? kansje bensintilførsel problem? jeg skifter tenn plugger og olje /olje filter ofte.

 

dette er en focus 2002 model.

 

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis fartsmåleren plutselig går i null, så er det nok hastighetsgiveren på girkassen som er gåen. Dette er ikke uvanlig på Focus. Når denne mister signalet vil bilen tro at den står stille og dette har innvirkning på innsprøytningen og du vil kunne kjenne at du mister litt kraft. Når speedometeret plutselig fungerer igjen vil du merke at du får igjen litt krefter fra motoren. Bytt hastighetsgiver så gir dette seg. 

Om du kjører et stykke med speedometer som ikke viser fart, vil det begynne å lyse på antispinnlampen og triptelleren blilr gjerne også blank. Alt dette har med hastighetsgiveren å gjøre.

  • Like 1

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...