Jump to content

Speedometer


christiansen

Recommended Posts

Har en Ford Focus 1.6, 2000 mod.

 

Har defekt speedometer men har fått tak i brukt. Det jeg skal sette inn i bilen har nesten 30000km høyere km. stand. Begge har digital km måler.

 

Hvordan skal jeg sette km stand lik den som var i bilen? :rolleyes:  

Edited by christiansen
Link to comment
Share on other sites

Hørt noe om bt har lov og gi dispensasjon til og endre lavere om man kan dokumentere reel km? Eller er det bare tull

Problemet er at verken de eller Ford kan gjøre det, uten å kjøpe ustyr, som er tenkt for fjusk og fanteri

Link to comment
Share on other sites

Aah med andre ord er det et firma som har jugd til meg?

 

Var på nippet til og bytte speedometeret på min men den hadde myyye høyere km stand. Og dem sa dem kunne justere ned dette på lovlig måte.

 

Dette er da noen som driver mye med "svindling" det da egentlig ?

Link to comment
Share on other sites

Aah med andre ord er det et firma som har jugd til meg?

 

Var på nippet til og bytte speedometeret på min men den hadde myyye høyere km stand. Og dem sa dem kunne justere ned dette på lovlig måte.

 

Dette er da noen som driver mye med "svindling" det da egentlig ?

Utstyret kan jo hvem som helst kjøpe på nett, men å justere ned en km stand, er i utgangspunktet ikke lovlig. Jeg har selv logget meg på biler, som har vist lavere km på instrument enn på modul, da sier det seg selv hva som er gjort. Når vi monterer nye instrument, så har vi kunn muligheten til å justere fram km på noen modeller, andre går ikke det en gang. Kjøper du et brukt instrument, så skal du melde fra til forsikringsselskapet, om ny km stand

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...