Jump to content

Hjelp med feil kode p0299. noen ideer?


Anonymous

Recommended Posts

Når jeg kjører hører jeg en støre frese/suge lyd fra turboen en før, og den virker til og gå relativt bra.

selv mistenker jeg kansje at det er lekasje i en slange eller kansje recirc ventilen som er dårlig, noen andre som veit bedre og vert borti det samme, eller har noen ideer, og på typiske symtomer?

 

har forøverig ikke tilgang på lift eller murlighet til og jekke opp bilen :/

 

Bil : mondeo mk4 2.2tdci 09 model

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hmm rart du får det da. Slle andre til og med biltilsynet fikk 2.2;)

 

 

Sikker på du har riktig reg nr?

Postet bilde

 

Info som er registrert på bilen vertfall :)

Grcossie. Hva mener du med variable turbo geometriem? Hvordan kan jeg eventuelt fikse den eller sjekke den?

 

Er det da også normalt og ha masse kraft?

 

Bilen virker til og være i hormonel ubalanse. Og virker til noen ganger og gå som normalt og plutselig som en gammal dame som har løpt et maraton

 

Link to comment
Share on other sites

Det er variable skovler på eksos siden, dette henger seg av og til opp, pga sot. Kan ta av staget fra actuator, og kjenne at du får beveget armen inn i turbo. For å fikse det, så må man enten skifte turbo, eller demontere og reingjøre den.

Link to comment
Share on other sites

Hehe så nå at det var feil bil

Hehe :) blei litt furundret siden jeg ikke har lagt ut skilt nr her Hehe :)

 

Sett igjenom det jeg kan av bilen. Så nå sender jeg den over til bilia for og håpe på en sensor feil. Eller noen slanger/rør under og bak ved turbo. Får ikke sjekket bak der selv. Så håper på en billig fiks av feilen :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...