Jump to content

Tips til strømkilde i dasjbord


Ronny68

Recommended Posts

Skal montere en tom tom navi ved venstre a stolpe på min 2009 kuga og trenger derfor strøm til denne..noen som vet om en strømkilde i dasjbordet..noen som har vært under der og koblet og vet om noe?

Mvh. Ronny

Tenkte å legge opp en sigarettenner kontakt sånn over føttene på sjåføren og dra kabelen opp mellom dørpakning og dasjbord..

Ford Kuga 2,0 tdci awd Titanium 2009

 

Ford mondeo 1,8 mk1 1994

Link to comment
Share on other sites

Da kommer spm nr2..hvordan får man ut sigarettenner uttaket? Kikka litt på det i dag uten å skjønne hvordan man får den ut av midt konsollen..

Evt en egen sikra kurs fra batteriet..hvis jeg finner en god rute fra motorrommet til kupeen..

Ford Kuga 2,0 tdci awd Titanium 2009

 

Ford mondeo 1,8 mk1 1994

Link to comment
Share on other sites

Ser at dekslet under midtarmlenet går an å skru av, kikka under der og kunne ikke se ledningene til sigg tenneren, ser heller ikke så mye skruer på konsollen..girmansjetten hvordan får man den av da? Må uansett bytte den pga sprekker..

Takk for at du svarer foresten!:-)

Ford Kuga 2,0 tdci awd Titanium 2009

 

Ford mondeo 1,8 mk1 1994

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hei, jeg hadde samme problem. Jeg spurte på Kverneland om pris på få montert ekstra sigg tenner skjult venstre side fremme. Jo Takk! det gjør vi gjerne, vi trenger bilen en god dag og det vil koste ca 3000,-kr

 

Ble litt betenkt eg kan jo gjøre det selv for en brøk del med å kjøpe indigrensene. Men 2010 modell så er den såpass ny at fint om proffer gjør det. Så eg tok konakt med http://www.bilradiospes.no/i Bergen og før eg var ferdig med å forklare hva og hvorfor så sa han beint 700,- kr og jobben tar ca 20 minutter. Eg slo til før han ombestemte seg. Men han kunne forklare etterpå at de hadde mange slike oppdrag for kverneland og andre bilforhandlere Bergen omegn. Noe jeg har fått bekreftet av selger i senere tid

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...