Jump to content

2.0 Tdci dør ved oppstart....


everudi

Recommended Posts

Hjelp! Kjøpte nettopp en 2002 Mondeo 2.0 Tdci. Skulle kjøre den fra Gol og hjem til Stange og det gikk greit første halvtimen. Kom opp på fjellet og skulle kjøre forbi noen syklister. Kom opp på sida på dem og dermed døde bilen... Trilla inntil veikanten og prøvde å starte. Den døde... Prøvde masse ganger, og den døde hele tida. Etter hvert gikk den, men stoppa da jeg prøvde å sette den i gir og gi litt gass, men etter ca 5 minutter med prøving, kom den og da gikk den helt hjem uten noen problemer.

 

Forrige dagen skulle vi bare starte den og kjøre den inn i verkstedet for å ta noe rust. Den ville overhodet ikke det... Prøvde masse ganger nå også og etter ca 10 minutter fant den det for godt å starte og gå, og da var det bare å kjøre...

 

Har ei venninne som hadde et lignende problem med sin, og de bytta kamakselsensor (?) på sin og nå funker den som bare det. Men - deres bil stoppa når det var varm. Jeg lurer på om det kan være noe annet???

 

Har sett i servicehåndboka at bilen hadde siste service for 8.000 km siden - i 2012... Ergo har den stått mesteparten av de to siste årene. Kan det være dieselfilter som er tett?

 

Håper noen kan hjelpe og det litt fort! På forhånd veldig takk :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ikke kommet inn på forumet før nå...

 

Det er ikke kamakselsensor på denne, så den kan det ikke være... Har bytta dieselfilter, og den ble nesten verre.... Men i dag starter den som den skal... Kan det være veivakselsensor tro?

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte bytte veivakselsensor i dag. Men problemet jeg hadde var at når jeg skulle gi på og fikk mellom 3-4000omdr/min døde motoren helt. Gikk helt fint så lenge jeg kjørte som en gammel gubbe...

 

Fikk problemet på ferietur ved Lillehammer, skulle inn på E6'n og ga på for å komme inn før køa men brått ble det stopp gitt...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...