surkål Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Hei, jeg er fersk meldt inn her.Jeg ser på en Ford Mondeo Titanium S som jeg vurderer å kjøpe. Noe som jeg synes var litt rart var at selgeren mente chassisnummeret på bile er fra 2008 men selve bilen er 2010 modell. Kam dette stemme eller snakker vi fusk her? Tusen takk på forhånd!Robin
grcossie Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Kan høres ut som en 2008 modell, som er registrert først i 2010. Har du et reg nr, så er det fort gjort å sjekke
Kodiak Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Importbil sikkert første gang reg.i utland 2008Første gang reg.i norge. 2010
JHS Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Er ikke normalt chassisnr på den, førstegangsregistrert i 2008 og ikke bruktimportert i følge info jeg får opp. Så jeg er ganske sikker på at den har hatt en stor skade når den var under ett år gammel så har det blitt tatt karrosseribytte på den. Det er i såfall noe tidligere eier skal opplyse om. Sjekk med biltilsynet/forsikringsselskap.
surkål Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Tusen takk for svar!Veldig greit å få vite slikt. SSelgeren informerte aldri om noe stort som har blitt fikset på bilen og brukte rundt 20 minutter på å forklare meg at de byttet ut chassisnummer for å få bilen billigere registrert. Men igjen takk for gode svar. Blir nok foreløpig ikke noe kjøp da!
grcossie Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Tusen takk for svar!Veldig greit å få vite slikt. SSelgeren informerte aldri om noe stort som har blitt fikset på bilen og brukte rundt 20 minutter på å forklare meg at de byttet ut chassisnummer for å få bilen billigere registrert. Men igjen takk for gode svar. Blir nok foreløpig ikke noe kjøp da!Dummeste jeg noen gang har hørt en selger si, han står da og sier de har gjort noe ulovlig med bilen, for at den skal bli billigere. Vil tro chassie bytte har vært gjort ja. Visst du får en bekreftelse på det, fra biltilsynet, så bør du gå tilbake til selger og spørre hvorfor han ikke oppgav dette
Recommended Posts