Jump to content

Sierra Cosworth


k.larsen

Recommended Posts

Har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg å svare på, kjøpte meg et sierra karosseri, aldri vært noe borti sierra før så lurer på litt diverse ting, karroseriet er et 3 dørs 86mod, motor som satt der var 2l is, lurer på om dette kkarroseriet er likt som vingebil utsendelse messig utenom vinge å fangere å bredere så klart eller om det er andre forsjeller på karroseri som er greit å vite? og om forestilling og bakstilling fra Cosworth går rett på utenom noe modefisering? Og om grillen på bilde er Cosworth grill? Veldig fersk på sierra. Takker for gode svar

post-13240-0-00540000-1416165596_thumb.jpg

post-13240-0-11787000-1416165629_thumb.jpg

Edited by k.larsen
Link to comment
Share on other sites

Du er jo medlem, så sett på litt god musikk og se igjennom de mange byggetrådene om emnet her på forumet. Du er ikke førstemann som gjør dette skjønner du. Det er jo selvfølgelig lov å spørre men mange gidder ikke å svare da en slik ombygging er debatert ørten tusen ganger før :)

Om det er godkjent med Cosworth motor og driverk/understell du tenker på så er det trafikkstasjonen som har sine meniger om det og da må du spørre de men det er ikke umulig.

 

Pansert du har på er ikke et orginat vingebilpanser. Utseende er likt men luftelukene er skjært ut til replika riller. Kort/langpanser er kun på mk2.(87-93)

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

Du er jo medlem, så sett på litt god musikk og se igjennom de mange byggetrådene om emnet her på forumet. Du er ikke førstemann som gjør dette skjønner du. Det er jo selvfølgelig lov å spørre men mange gidder ikke å svare da en slik ombygging er debatert ørten tusen ganger før :)

Om det er godkjent med Cosworth motor og driverk/understell du tenker på så er det trafikkstasjonen som har sine meniger om det og da må du spørre de men det er ikke umulig.

 

Pansert du har på er ikke et orginat vingebilpanser. Utseende er likt men luftelukene er skjært ut til replika riller. Kort/langpanser er kun på mk2.(87-93)

Ok takk for svar, da skal jeg gjøre det se litt på det, men da veit jeg i allefall i allefall at karroseri er likt

Edited by k.larsen
Link to comment
Share on other sites

Har den det?  Hvordan er det da mulig at det går en haug ombygde som er godkjent Cosworth?

Sier ikke at du ikke får det godkjent.

 

Står litt om det jeg mente å huske her:

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/63629-meget-pen-4x4-sedan-cosworth-til-salgs/page-3

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

jeg har hat flere både orginale og ombygde cosworth 3 dørs og veldig mange vanlige sierraer og aldri sett noe forskjell på de karrosseria annet en på års moddeller  da kan det være forskjeller som eks 82-84 er ikke lik i gulvet som 86/87 mod

 

men du har en 86 mod den er helt lik karosseriet som 86/87 cosworth mener jeg bortsett fra hulet til bremse kraftforsterker/abs enheten og at du har et hull i innerskjermen på h side til luftfilter boksen som ikke er på cosworth og du har ikke hull til abs ledningene i karosseriet ditt og slepe krokene er forskjellige på cosworth og vanlig Sierra på 3 dørs også  trur og du mangler et hull i torpedovegen til gjennomføring av ledninger på h side ellers likt med andre ord ingen store forskjeller kun for deg og lage noen hull og tette ert hull evt

Link to comment
Share on other sites

jeg har hat flere både orginale og ombygde cosworth 3 dørs og veldig mange vanlige sierraer og aldri sett noe forskjell på de karrosseria annet en på års moddeller  da kan det være forskjeller som eks 82-84 er ikke lik i gulvet som 86/87 mod

 

men du har en 86 mod den er helt lik karosseriet som 86/87 cosworth mener jeg bortsett fra hulet til bremse kraftforsterker/abs enheten og at du har et hull i innerskjermen på h side til luftfilter boksen som ikke er på cosworth og du har ikke hull til abs ledningene i karosseriet ditt og slepe krokene er forskjellige på cosworth og vanlig Sierra på 3 dørs også  trur og du mangler et hull i torpedovegen til gjennomføring av ledninger på h side ellers likt med andre ord ingen store forskjeller kun for deg og lage noen hull og tette ert hull evt

Jeg har ihvertfall hørt Coworth vingebil har flere forsterknigner/sveisepunkter enn vanlig Sierra, men har ikke sjekket dette men ser flere sier det.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

men ingen har kunnet vise til noe så for meg er det bare snakk og trur forresten ikke ford på den tiden bare kunne trykke på noen knapper og stille om helle produksjonen på Sierra karosseriet under sveising og trur heller ikke ford og statens vegvesen hadde godkjent ombygginger den dag i dag vis det var forskjeller på styrke og sveisingen av karosseriene fra fabrikk

 

har også en 909 motorsport 86 cosworth har bare funnet en forsterkning i forhold til vannlig karosseri der og ser heller ikke forskjell på sveise punkter osv annet at den er søm sveiset men det er jo ikke gjort fra fabrikk det er det de som bygget fabriksbilene og andre løps biler som har gjort

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...