Jump to content

Compomotive felger


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Må ha meg et sett med Compomotive MO5 felger. Har fått låne en felg for å prøve meg frem med tanke på klaringer til bremser og justerbar forstilling. Så vet hvilken ET jeg må ha med MO5 felgen jeg har lånt, så da er det vel best å kjøpe samme type felg for å være sikker på det faktisk passer!

 

Men spørsmålet mitt er; lønner det seg å kjøpe dette i Norge? Er vel bare Kollevold som er forhandler i Norge..

Eller er det bedre å kjøpe i f.eks England?

Noen erfaringer?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Kollevold er norsk Compomotive importør, men er veldig skeptisk til om MO felgen er og få kjøpt nå.  Tror det er veldig snevert utvalg hos Compomotive etter konkursen.  Jeg ville hvertfall forhørt meg med Kollevold til og begynne med, så får du ett kurrant svar som utgangspunkt :)

Link to comment
Share on other sites

Kollevold er norsk Compomotive importør, men er veldig skeptisk til om MO felgen er og få kjøpt nå.  Tror det er veldig snevert utvalg hos Compomotive etter konkursen.  Jeg ville hvertfall forhørt meg med Kollevold til og begynne med, så får du ett kurrant svar som utgangspunkt :)

Se rulleteksten i linken her ;)

 

http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp?section=mo5-26-13

  • Like 1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kan noen fortelle meg forskjellen på Compomotive TH1780 og TH1781?

 

Ser at TH1780 ikke står på siden til Compomotive nå, bare TH1781.  Kuttet ut 1780 og lager 1781 i stedet nå da?

Synes det kanskje ser ut som TH1781 har en jevnere bue inn mot senteret av felgen, mens de gamle TH1780 har en skarpere kant?  Kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Ser at TH1780 ikke står på siden til Compomotive nå, bare TH1781.  Kuttet ut 1780 og lager 1781 i stedet nå da?

Synes det kanskje ser ut som TH1781 har en jevnere bue inn mot senteret av felgen, mens de gamle TH1780 har en skarpere kant?  Kanskje...

Stemmer nok som du sier, 1781 er en "ny" utgave av den gamle felgen. Kollevold sa de ikke fikk bestilt noen felger før i mars, pga fabrikken holder på å flytte, og pris visste de heller ikke. Det rare er at Mike Rainbird selger disse nå..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nylig ett sett Compomotive felger gjennom disse her; http://www.performancealloys.com  (England).

 

Snakka først med Kollevold og BCB, de kunne ikke hjelpe meg før mars/april pga at fabrikken flyttet/drev med endringer, men Performancealloys i England ordnet det for meg og felgene var på døra etter 5 dager..

Hadde jevnlig dialog på mail ang avklaring av hvilke felger og frakt osv, svarer raskt og ordner opp. Anbefales, hvis de kan hjelpe deg med de felgene du trenger..

Edited by MadsBL
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nylig ett sett Compomotive felger gjennom disse her; http://www.performancealloys.com  (England).

 

Snakka først med Kollevold og BCB, de kunne ikke hjelpe meg før mars/april pga at fabrikken flyttet/drev med endringer, men Performancealloys i England ordnet det for meg og felgene var på døra etter 5 dager..

Hadde jevnlig dialog på mail ang avklaring av hvilke felger og frakt osv, svarer raskt og ordner opp. Anbefales, hvis de kan hjelpe deg med de felgene du trenger..

Takk for tips, skal sjekke der :)

 

Hva kom settet ditt på ferdig levert?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Firmaet var dødelig effektive!

Cirka kl 16 sendte jeg mail, fikk svar 20 min etterpå, og innen en time hadde vi mailet litt frem og tilbake, og nå er felgene kjøpt der :)

 

Rainbird har mast frem og tilbake, stilt masse spørsmål, hvilke bremser jeg har, nei den ET jeg ville ha passet ikke, måte begynne å forklare alt mulig. Spurte om pris flere ganger, skrev en del mailer der igår, idag har jeg ikke hørt en lyd..

  • Like 1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

www.performancealloys.com er jo ikke i England, men i Nord Irland ;)

 

Mike spurte nok bare for og være 100% sikker på at du fikk riktig.  Grunnen til at ting tar litt tid med han er fordi han driver med dette kun på deltid ved siden av heltidsjobb som sjef for familiebedriften.

Joda, han spurte nok for å være sikker, men det ble veldig mye spørsmål frem og tilbake ;)

Trodde han drev dette på heltid. Hva er det egentlig han jobber med da?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Joda, han spurte nok for å være sikker, men det ble veldig mye spørsmål frem og tilbake ;)

Trodde han drev dette på heltid. Hva er det egentlig han jobber med da?

 

Mike har nok bedre greie på Cosworth enn de fleste av oss, og han er veldig nøye på hva han selger.  Så kan fort bli litt diskusjoner :)

R&B Motorsport har alltid vært en deltids"jobb", han jobber her, tok over jobben som sjef for en stund siden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...