Guest Trespasser Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Har nå byttet til -31 actuator... Herlig! Første gang jeg testa bilen etter montering så låg trykket på 0,6Bar og 1,2Bar (1,5Bar peak) . Dette var litt for mye... Men jeg tok nå en tur og bilen gikk utrolig bra! Men, en gang jeg skulle gi på i 3. gir så kom det et nykk, akkurat som fuelcut på en måte. Hva kan det være? Bilen er chippet. Etter det så kjørte jeg rett hjem og stillte trykket ned til 0,4 - 0,9Bar. Skal bytte olje nå snart! Hvor selger di Mobil1 Rallye 5w50 oljen? Hvor er det billigst? Orker ikke å bestille fra nettet... Hvor mye olje skal RST'en ha? Jeg har en liten lekkasje i kjøleveskesystemet... Det lekker kun når jeg hever bilen fremme, tror det kan være radiatoren. Har dette noe å si for kjølingen? Må jeg bruke kjølerveske eller kan jeg bruke vann i tanken? De har sikkert forskjellige kokepunkt? Oppkjøringsramper er genialt! =) 410,- på mekonomen.
and Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Se etter om det er noe hvitt pulver/irr på slangeskjøtene tilog fra radiator. Det er tørket kjølevæske. Må ha et blandingsforhold vann og frostvæske det står som regel på frostvæskeflasken. Frostvæsken beskytter mot rust og frost. Er alvorlig om det kommer under min. nivå under kjøring. Rettet litt på emnetittelen din. Greit å vite hva man trykker på. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1). FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Guest Trespasser Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Nice! Jeg skal skjekke dette! Visste at det beskyttet mot frost... Noe som ikke er no problem nå. Jeg skal kjøpe meg en flaske kjøleveske da. Har jo kjøpt det før... Bare lurte på om det var farlig med vann. Olja da? Ingen som vet? Takk for rettelsen and =)
Guest Trespasser Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Et spørsmål til... Folk snakker om dobbel grA pakkning. Vil dette senke kompresjonen? Kan noen fortelle meg hva som skjer når du senker kompresjonen!? Har hørt at jo lavere kompresjon, jo mindre turbotrykk trenger du å kjøre med. Stemmer dette? I tilfelle så er 2x grA pakkninger i handlekorgen min hos en eller annen webshop
Robox Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 tror nok du har hørt feil der... når du senker kompresjonen kan du kjøre opp turbotrykket..
OleK Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 mobil1 rallye får du kjøpt på alle store esso-stasjoner... skal ha 3.5l eller noe... sett trykk på kjølevæskessystemet ditt, så ser du fort hvor det lekker hen... kjølevæske forhindrer ikke bare frost, det er også korrosjonshemmende, altså et MUST....... Cosworth!
Recommended Posts