Jump to content

Treg gassrespons++


adrianend

Recommended Posts

Hei. Har et problem med min mondeo 08 mk3. Var ute og kjørte tidligere ikveld, og merket at gassresponsen var ufattelig treg, radiatorvifte går ikke og bilen rister noe voldsomt når den står på tomgang, før den så gir seg igjen å oppfører seg normalt. Gir gass, å samme problemet med risting er tilbake.. Har også hatt problemer med at bilen plutselig er tom for strøm, selv om at den går i langkjøring nesten hver dag. Poppa opp panseret isted, og hørtes ut som noe som knitret i dynamoen. må vel også nevnes at bilen skal på service snart, der skal også turboen sjekkes/byttes, fordi den uler bra mye. Håper det er noen som kan ha en idé om hva dette kan være (tomgangsristingen/gassrespons/tom for strøm) 

 

Håper på svar : )

Link to comment
Share on other sites

For all del,ta av batteripolen på bilen med en gang så det ikke blir overledning i varmeregisteret,kjent problem på disse.

 

Har ville satset på å leie meg en bilhenger for å få den på verkstedet.

En gunstig avtale med falck kan være god investering for deg.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har et problem med min mondeo 08 mk3. Var ute og kjørte tidligere ikveld, og merket at gassresponsen var ufattelig treg, radiatorvifte går ikke og bilen rister noe voldsomt når den står på tomgang, før den så gir seg igjen å oppfører seg normalt. Gir gass, å samme problemet med risting er tilbake.. Har også hatt problemer med at bilen plutselig er tom for strøm, selv om at den går i langkjøring nesten hver dag. Poppa opp panseret isted, og hørtes ut som noe som knitret i dynamoen. må vel også nevnes at bilen skal på service snart, der skal også turboen sjekkes/byttes, fordi den uler bra mye. Håper det er noen som kan ha en idé om hva dette kan være (tomgangsristingen/gassrespons/tom for strøm) 

 

Håper på svar : )

 

Verksted finner ingen feil :s

Nei, for ingenting av det du nevner i første post kan indikere på at det er noe som helst feil med bilen din........

Link to comment
Share on other sites

Nei, for ingenting av det du nevner i første post kan indikere på at det er noe som helst feil med bilen din........

Nå stiller jeg meg som en person "uten bil kunnskap" og spør hvorfor? :)

 

Jeg mener at man som profesjonelt verksted burde ta høyde for at "IKKE-profesjonelle"/kunder ikke vil kunne gi en faglig uttalelse, men si det på "denne måten".

 

Jobber ikke innen bilfaget, men med data og elektronikk som tekniker.

Jeg er veldig "rund i kantene" når det gjelder kundenes feilbeskrivelse..

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Beklager. Ble en seeeeen kveld igår og henger tydeligvis ikke med på noen fronter idag

Hehe :)

 

Til trådstarer: ble det tatt diagnose? Hvorfor mener de det ikke er noe feil med bilen, fungere den nå da eller?

Om bilen oppfører seg som du beskriver i første post forsatt så er jeg spent på hvordan de kan påstå at bilen er feilfri/ikke funnet feil?

Link to comment
Share on other sites

Mandags morgen kjørte de den inn på verkstedet, og da synes de bilen oppførte seg normalt. ingen feilkoder, ingen risting, ingen knitring i dynamo. Sa de måtte jo selvfølgelig ta seg en kjøretur for å få testet gassresponsen, ingenting som ikke var normalt.. skal hente bilen imorgen :-) de har rengjort gasspjeldet og avlest feilkoder, mer vet jeg ikke.. får sikkert mer informasjon imorgen, men jeg er skeptisk til at bilen bare helt plutselig skal oppføre seg som normalt etter å ha stått utenfor verksted i 10 timer..

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er skeptisk til at bilen bare helt plutselig skal oppføre seg som normalt etter å ha stått utenfor verksted i 10 timer..

Det er jo "alltid slik" at når en skal fremvise en feil, er den ikke der..

 

Anbefaler deg å teste bilen selv umiddelbart.

Er feilen der da får du ta med mekaniker/teknisk ansvarlig for å dokumentere/bevise og skape enighet om eventuelle feil.

 

Basert på erfaring fra en HELT annen bransje (elektronikk), er det mye bruker mener er feil som tekniker hevder ikke er det.

I min situasjon står jeg da som et "mellomledd" (forhandlers onsight tekniker), og må da sammen med kunde "bevise" feil ovenfor verksted.

Dette er ikke alltid like lett desverre..

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Diesel?

Som jeg har "HØRT" og delvis erfart, er disse meget kresne på spenningen og at batteri er iorden, spessielt bensinversjonen mk1-mk3.

Samt at min (mk1 bensin) fikk samme symptom som du beskriver da en tennplugg var helt defekt, gikk bare på 3 sylindre,dårlig gassrespons, ristet noe fryktelig, byttet alle 4 plugger,

Ikke problem siden!

Edited by thotet
Link to comment
Share on other sites

Diesel ja :-) sto en natt utfor verksted, så var alt tilbake til normalen, har ikke opplevd dette igjen :s en kompis å dama hans har "samme" bilen som meg, en 116 hk 07modell, han sa det hørtes ut som når deres bil gikk i nødmodus, men da skal det vel komme opp varsel om nødmodus, regner jeg med?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...